نوشته شده توسط : مهدیه

با توجه به وجود بارگاه مطهر حضرت امام رضا در مشهد، این شهر در دید اغلب گردشگران به عنوان شهری مذهبی و فاقد جاذبه‌های گردشگری است. اما برخلاف تصورات، مراکز خرید مدرن، مناطق ییلاقی مانند طرقبه و شاندیز و یا مکان‌های تفریحی گروهی مانند سرزمین موج‌های آبی را می‌توان از جاذبه‌های گردشگری همه پسند در شهر مشهد دانست.

علاوه بر موارد ذکر شده یکی از جذاب‌ترین موزه‌های تاریخ معاصر ایران در شهر مشهد قرار گرفته است. موزه محمدرضا شاه که شامل تمامی دستاوردها، لوازم شخصی، محل زندگی و هدایای تاریخی او در باغی با وسعت یک شهرستان که از آن به نام باغ ملک یاد می‌شود، قرار دارد. در این مقاله از همسفرها قصد داریم تا شمارا با این موزه تاریخی آشنا کرده و توضیحاتی در قالب راهنمایی برای بازدید گردشگرانی که از طریق تور مشهد از تهران به این شهر سفر می‌کنند، ذکر کنیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

موزه پهلوی مشهد

بررسی تاریخچه موزه محمدرضا شاه در مشهد

با بررسی کتاب‌های تاریخی می‌توان دریافت که باغ ملک آباد یکی از وسیع‌ترین باغ‌های شهری ایران است. این ملک در سال 1315 پس از تصرف روستای ملک آباد ساخته و به محلی دائمی برای اقامت خاندان پهلوی در زمان سفر به شهر مشهد بوده است. در تاریخ آمده است که پس از تصرف این باغ توسط رضا شاه، طراحی داخلی آن با استفاده از لوازم فرانسوی، ایتالیایی و حتی آلمانی بوده است. همین موارد تجملاتی بودن این بخش از شهر را بیشتر کرده بود.

تمامی موارد به کار رفته در طراحی کاخ به علاوه لوازم شخصی، آثار هنری بی‌شمار استفاده شده در داخل کاخ و ... از جمله مواردی است که افراد زیادی را برای دیدن از موزه کاخ محمدرضا شاه به شهر مشهد کشانده است. لازم به ذکر است پس از تحولایت سیاسی پس از انقلاب در ایران، کاخ پهلوی در باغ ملک آباد در سال 1359 به موزه محمد رضا شاه تبدیل و بازدید از آن برای عموم مردم آزاد شد.

اما با بررسی‌های انجام شده در حال حاضر درب این موزه به روی عموم بسته بوده و در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از اموال داخل این مجموعه تاریخی نفیس در دست نیست. با توجه به اینکه سالانه گردشگران زیادی به شهر مشهد با هدف زیارت، تفریح و ... تشریف میاورند اما همچنان شاهد هستیم که بازدید از موزه محمد رضا شاه به عنوان ویژگی روی تورهایی مانند تور مشهد از تبریز به مسافران داده نمی‌شود.

کمی باغ ملک آباد را بشناسید

همانطور که در بالاتر اشاره کردیم، باغ ملک آباد با وسعتی بالق بر 283 هزار متر مربع یکی از وسیع‌ترین باغ‌های میوه در ایران است. زمین حاصل خیز و جنس خاک مرغوب در این بخش از شهر، اجاره کاشت و برداشت محصول از انواع درختان سیب، گلابی، توت و ... را به کشاورزان فعال در این باغ داده است.

شرایط بازدید از موزه محمد رضا شاه

به طور کلی این موزه پس از سال 1359 که ثبت و در دسترس عموم برای بازدید قرار گرفت؛ طی چندین مرحله با فواصل زمانی زیاد از دسترس خارج و سپس اجازه بازدید داده شد. تا به امروز که بیش از 1 دهه از آخرین بازدید از موزه محمدرضا شاه می‌گذرد و همچنان برنامه‌ای برای عمومی شدن موزه در دستور کار بخش‌های مرتبت نیست.

جمع‌بندی

شهر مشهد در قالب یک شهر مذهبی در افکار مردم جا افتاده است و معمولا انتظار مکان‌های گردشگری مانند موزه، مناطق ییلاقی و ... از شهر مشهد نیست. اما در توضیحات این مقاله با یکی از تاریخی‌ترین موزه‌های ایران اشنا شدیم که در دل شهر مشهد قرار گرفته است. این موزه در ضلع جنوبی باغ ملک آباد واقع در بلوار مللک آباد مشهد قرار گرفته است که متاسفانه بیش از 1 دهه از آخرین بازدید عمومی این موزه می‌گذرد.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدیه

لپ تاپ‌ها، کامپیوترها و بسیاری از وسایل دیجیتالی دیگر در زندگی روزمره ما نقش بسیار مهمی را دارند. کاربران برای بهبود عملکرد و کارایی این وسایل و اهداف گوناگون، از لوازم جانبی متعددی استفاده می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها، از طریق پورت usb به لپ تاپ اتصال پیدا می‌کنند.

استفاده از این پورت بسیار رایج و پرکار بوده و به‌همین دلیل امکان خراب شدن آن بالا است. در نتیجه افراد برای تعمیر پورت usb لپ تاپ خود به متخصصان این حوزه مراجعه می‌کنند. اما قبل از این کار، به دلیل دغدغه‌های مالی یکی از سؤالات اصلی آن‌ها این است: هزینه تعمیر پورت usb چقدر است؟

بنابراین ما در این مطلب همه‌چیز را درباره پورت usb و تعمیر آن توضیح می‌دهیم و سپس در نهایت به مقدار هزینه لازم برای آن می‌پردازیم.

هزینه تعمیر پورت usb لپ تاپ

هزینه تعمیر پورت usb لپ تاپ

ریشه مشکل پورت usb سیستم‌های مختلف با یکدیگر یکسان نیست. بعضی از سیستم‌ها برای حل این مشکل به تعمیرات جزئی نیاز دارند، در حالی که در تعدادی دیگر شاید مجبور به تعویض این قطعه شوید. بنابراین برای تعیین قیمت تعمیر این قطعه، اول باید مشکل آن را عیب‌یابی کنید.

در حالت کلی هزینه هزینه تعمیر پورت usb لپ تاپ و به‌طور کلی تعمیرات این دستگاه، از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیر است. اما برای آن‌که یک قیمت دقیق داشته باشید، باید لپ تاپ خود را به کارشناسان تعمیر متخصص نشان دهید.

همچنین توصیه می‌کنیم قبل از خرید لپ تاپ استوک، دستگاه مورد نظر خود را به یک کارشناس نشان دهید و مهلت تست بخواهید. گاهی این دستگاه‌ها مشکلاتی مانند خرابی پورت usb دارند.

چرا پورت usb اهمیت دارد؟

در گذشته به‌جای لپ تاپ‌های امروزی، استفاده از کامپیوترها رواج بیشتری داشت. این دستگاه‌ها که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده بودند، قابلیت جای دادن قطعات مختلفی را در درون خود داشتند. اما زمانی که قابلیت حمل و سبکی در این دستگاه‌های دیجیتال اهمیت پیدا کرد، قطعات مختلفی از آن‌ها حذف شدند.

یکی از قطعه‌هایی که در کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های قدیمی وجود داشت، درایو نوری است. اکثر دستگاه‌هایی که به‌تازگی تولید می‌شوند، این قطعه را از حذف کرده‌اند. به‌همین علت افراد از درایوهای اکسترنال استفاده کرده و به تعمیر پورت usb لپ تاپ نیاز پیدا می‌کنند.

اما درایو نوری تنها قطعه‌ای نیست که از طریق پورت usb به لپ تاپ اتصال پیدا می‌کند. استفاده از موس، کیبورد و هاب‌های usb نیز به این شیوه رواج دارد. به‌همین دلیل اهمیت دارد تا سلامتی این پورت تضمین شده باشد یا در صورت آسیب دیدن، مورد تعمیر قرار بگیرد.

چطور پورت USB لپ تاپ مورد تعمیر قرار می‌گیرد؟

چطور پورت USB لپ تاپ مورد تعمیر قرار می‌گیرد؟

قبل از آن‌که بخواهید به تعمیر پورت usb لپ تاپ بپردازید، باید بدانید راه‌های آگاهی از خرابی این قطعه چیست. اولین گام برای آن، توجه به شناسایی نشدن دستگاه جانبی شما توسط دستگاه‌تان است.

برای آن‌که از خرابی یا سلامت این پورت اطلاع پیدا کنید باید به عیب‌یابی لپ تاپ خود بپردازید. سپس در صورت نیاز می‌توانید به تعمیر پورت usb لپ تاپ مشغول شوید. برای این کار دو مرحله زیر را دنبال کنید.

قبل از آن باید بدانید راه‌های مختلفی برای حفظ سلامت لپ تاپ شما و قطعات آن وجود دارد که خرید فن کارت گرافیک یکی از آن‌ها است.

بررسی دستگاه جانبی

اولین کاری که باید انجام دهید، اطلاع پیدا کردن از سلامت دستگاه جانبی‌تان است. بسیاری از اوقات وسیله‌ای که می‌خواهید آن را به سیستم خود متصل کنید، مشکل دارد و عیب مربوط به لپ تاپتان نیست. بنابراین قبل از اقدام به تعمیر، سلامت لوازم جانبی‌تان را با اتصال به یک سیستم دیگر بررسی کنید.

در صورتی که دستگاه دیگری در دسترس شما نیست، لپ تاپ خود را یک مرتبه خاموش کرده و آن را دوباره روشن کنید. در نهایت مجدداً لوازم جانبی خود را متصل کنید.

چطور از پورت usb مراقبت کنید؟

چطور از پورت usb مراقبت کنید؟

اگر از سیستم خود به‌خوبی مراقبت کنید، نیازی به تعمیر پورت usb لپ تاپ نخواهید داشت. از طرفی نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا با نگهداری درست از سوکت usb از خراب شدن آن جلوگیری کنید:

جلوگیری از اعمال فشار بیش از اندازه به پورت

اگر فشار بیش از اندازه هنگام اتصال یا جدا کردن لوازم جانبی اعمال کنید، ممکن است به سوکت usb آسیب برسانید. بنابراین از این کار خودداری کنید.

جلوگیری از ورود مایعات به داخل پورت

لوازم الکترونیک نسبت به مایعات حساس هستند. بنابراین اولین کاری را که باید برای مراقبت از سیستم خود انجام دهید، جلوگیری از تماس آن با آب و دیگر مایعات است. به این ترتیب به تعمیر پورت usb لپ تاپ نیازی نخواهید داشت.

تماس پورت یو اس بی با آب تنها به این قطعه آسیب نمی‌رساند، بلکه به علت اتصال با مادربرد و مدارها ممکن است لپ تاپ شما را با خطرات جدی‌تری مواجه کند.



:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدیه

آداب زیارت حرم امام رضا چیست؟ قبل و بعد از ورود به حرم مطهر باید چه اعمالی انجام دهیم؟ این موارد، سؤالاتی هستند که افراد در هنگام سفر به مشهد از ذهنشان می‌گذرد.

احتمالاً از این مسئله اطلاع دارید که تمام حرم‌های مطهر، در هنگام ورود نیاز به اعمالی دارند که بهتر است انجام شودالبته هرکس بنا بر اعتقادات قلبی و شخصی، دوست دارد تا با روش خودش به زیارت و دعا بپردازد، اما نمی‌توان آداب اصلی زیارت را کتمان کرد.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را به‌صورت کامل با آداب حرم امام رضا آشنا کنیماگر به‌زودی تصمیم دارید یک سفر زیارتی به مشهد مقدس داشته باشید، حتماً تا انتهای مقاله را بادقت بخوانید.

آداب زیارت حرم امام رضا

آداب زیارت حرم امام رضاقبل از ورود

زمانی که به مشهد سفر کردید و تصمیم به زیارت حرم امام رضا گرفتید، بهتر است آداب زیارت حرم امام رضا را به جا بیاورید و قبل از ورود به حرم، اعمالی را انجام دهیداگر قصد دارید به‌زودی با تور مشهد از تهران به این شهر مقدس سفر داشته باشید، این راهنما به شما کمک زیادی می‌کند.

اعمال قبل از ورود به ترتیب زیر هستند:

غسل زیارت

فقها و بزرگان دین، غسل کردن قبل از ورود به حرم امامان و ائمه اطهار را مستحب می‌داننداین موضوع در کتب دینی و قدیمی شیعیان هم بارها تکرار شده و اهمیت زیادی دارد.

غسل کردن یکی از آداب زیارت حرم امام رضا است و باید قبل از ورود به حرم انجام شوداین غسل مانند تمام غسل‌های دیگر، به‌صورت ترتیبی و ارتماسی انجام می‌شود، اما در نیت آن، حتماً باید عبارت زیارت گفته شود.

مثال: ” غسل زیارت می‌کنم قربت الی الله

این غسل به دلیل اینکه با نیت زیارت همراه است، علاوه بر پاکی جسم، به پاکی روح نیز کمک می‌کند.

آداب زیارت حرم امام رضاپوشیدن لباس تمیز و پاک

موضوع دیگری که تأکید زیادی به آن شده، پوشیدن لباس پاک و خوشبو استبعد از غسل کردن بهتر است تا یک لباس تمیز و روشن بپوشید و خودتان را با عطر خوشبو کنید.

ورود به حرم امام رضا دقیقاً مانند ملاقات با شخصی است که علاقه‌ی زیادی به آن دارید و همیشه بهترین خودتان را در مقابلش به نمایش می‌گذارید.

گام برداشتن و ذکرگویی

طبق گفته‌های دینی، یکی از اعمال مستحب در زیارت حرم‌های مطهر، ذکرگویی استبهتر است در حین رفتن به حرم امام رضا (مخصوصاً در حین ورود به صحن مطهرگام‌های کوتاه و آهسته بردارید و زیر لب ذکر بگویید.

ذکرهای توصیه شده شامل موارد زیر است:

  • الله‌اکبر

  • لا اله الا الله

  • سبحان‌الله

  • الحمدلله

آداب زیارت حرم امام رضاهنگام ورود

حالا که با خلوص نیت به حرم مطهر رسیده‌اید، باید اعمال هنگام ورود را انجام دهیدبسیاری از افرادی که با تور مشهد از تبریز به این شهر مقدس سفر می‌کنند، مواردی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم را به‌عنوان آداب حرم امام رضا انجام می‌دهند.

اذن دخول

بهتر است قبل از زیارت حرم امام رضا، دعای سلام یا اذن دخول حرم را بخوانیدبسیاری از بزرگان معتقد هستند که خواندن این دعا قبل از پا نهادن به بارگاه شریف، باعث پاک شدن قلب از بدی‌ها می‌شود و کمک می‌کند تا با احساس سبکی، به زیارت امام رضا برویم.

متن اذن دخول حرم، در کتاب‌های دعا وجود دارد.

 

آداب زیارت حرم امام رضااذن دخول

زیارت حرم مطهر

هنگامی که دعای اذن دخول به پایان رسید، حالا می‌توانید وارد حرم مبارک شوید و به زیارت بپردازیدهرکسی به‌نوعی زیارت را به جا می‌آورد.

برخی با زبان ساده مشغول سلام فرستادن به امام بزرگوار می‌شوندبرخی طلب آمرزش می‌کنند و از امام می‌خواهند به آنها کمک کند تا با مشکلات، بیماری یا خصوصیات اخلاقی بد خود مقابله کنند و بعضی هم به‌صورت ویژه، با خواندن دعای مخصوص زیارت، مشغول عبادت می‌شوند.

در زیارت حرم امام رضا مهم‌تر از هر چیز، خلوص نیت و کنارگذاشتن بددلی‌ها است.

خواندن دعا از آداب زیارت حرم امام رضا

ادعیه‌هایی وجود دارد که خواندن آنها بعد از زیارت حرم، ثواب زیادی دارد و تأکید بسیاری به خواندن آنها شده است.

در زمان خواندن دعا می‌توانید به‌صورت ایستاده باشیداین موضوع به خواسته و علاقه‌ی هر شخص بستگی دارد، اما بهتر است رو به حرم بنشینید و دعای توصیه شده را بخوانید.

دعاهای مستحب و توصیه شده:

  • زیارت امین‌الله

  • زیارت جامه کبیره

  • زیارت مخصوص حضرت امام رضا (ع)

نماز زیارت

در پایانِ آداب زیارت حرم امام رضا، می‌توانید به نماز زیارت بپردازیدنماز زیارت دو رکعت است و مانند نماز صبح خوانده می‌شود و تنها تفاوت آن نیت است.

بهتر است ثواب این نماز را به امام رضا و امام زمان (عجهدیه کنیدپس از پایان نماز خود، همان‌طور که در حالت سلام نشسته‌اید، برای افرادی که دوستشان دارید، دعا کنیدپدر، مادر، معلمان و مربیانی که چیزی به شما یاد داده‌اند، اشخاص یا دوستانی که وجودشان در زندگی شما پربرکت بوده و سایر افراد.

به‌خاطر داشته باشید که این زیارت جهت ازبین‌رفتن بخل و کینه از دل و آرامش روح است؛ بنابراین بسیار استغفار کنید و برای افرادی که به شما آسیب رساندن، از امام بزرگوار، طلب بخشش، آرامش و رحمت کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم شما را به طور کامل با آداب زیارت حرم امام رضا آشنا کنیمتور مشهد از اهواز یکی از راه‌هایی است که می‌توانید برای سفر به این شهر مقدس از آن استفاده کنید و خواندن این راهنما به شما کمک می‌کند تا مستحبات خود را کاملاً به جا بیاورید.

همیشه زیارت حرم‌های متبرک، به‌ویژه زیارت حرم اما رضا (ع)، احساس خاصی را منتقل می‌کند و روح انسان را جلا می‌دهداگر می‌خواهید این احساس همچنان در شما باقی بماند، کافی است تا همیشه به یاد حرم باشید و تلاش کنید تا خصوصیات بداخلاقی را از خود دور کنید.

تهمت نزدن، بلند نکردن صدا، دوری از دروغ گفتن، مهربانی با دیگران و خصوصیاتی ازاین‌دست، به شما کمک می‌کند تا همیشه احساس آرامش داشته باشید و زندگی بهتری را تجربه کنید.

در پایان خوشحال می‌شویم اگر نظر یا تجربه‌ی خودتان را درباره آداب زیارت حرم امام رضا، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.



:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدیه

افراد زیادی در طول سال تصمیم می‌گیرند برای دور شدن از فضای شلوغ شهرها و سپری کردن اوقات فراغت خود چند روزی را به یکی از توریستی‌ترین و زیباترین مناطق ایران یعنی جزیره کیش بروند.

با آن‌که بخش زیادی از آن‌ها برای خرید به این جزیره منطقه آزاد می‌آیند اما چیزی که خرید در این جزیره را لذتبخش می‌کند، زیبایی ساحل‌های آن است. بنابراین این مطلب را به معرفی سواحل کیش و قوانین آن اختصاص دادیم. تا انتها همراه ما بمانید.

سواحل کیش

معرفی سواحل کیش

کیش ساحل‌های متعددی دارد که هرکدام زیبایی منحصر به‌فرد خود را دارند. ما در این بخش محبوب‌ترین ساحل‌های جزیره را به همراه امکانات رفاهی که دارند، با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

ساحل درختان نارگیل

ساحل شرقی کیش با 20000 متر مربع مساحت، به‌خاطر 2500 درخت نارگیل خود به ساحل نارگیل شهرت یافته است. شن‌های مرجانی و درختان این ساحل، ظاهر آن را متفاوت‌تر از سایر سواحل کیش کردند. از امکانات رفاهی و تفریحی موجود در این ساحل می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • قایق های کف شیشه‌ای

  • قایق ماهی‌گیری

  • قایق پدالی

  • جت اسکی

  • غواصی

  • دوچرخه سواری

  • کافی شاپ

  • بوفه

ساحل میرمهنا

یکی از معروف‌ترین سواحل کیش، میرمهنا است. پارک ساحلی میرمهنا بزرگترین پارک ساحلی منطقه است و با چشم‌اندازهای زیبای خود، مورد توجه مسافران و گردشگران است. با رفتن به این ساحل می‌توانید موارد زیر را تجربه کنید:

  • ماهی‌گیری

  • دوچرخه سواری

  • تفریحات آبی

ساحل مرجان

اگر بخواهیم از زیباترین سواحل کیش نام ببریم، قطعا ساحل صخره‌ای مرجان یکی از آن‌ها خواهد بود. برای مشاهده دریا و موجودات آبزی خلیج فارس، این ساحل با آب زلال خود بهترین انتخاب است. انواع حلزون، صدف، عروس دریایی و شقایق دریایی نمونه‌هایی از موجودات ساحل مرجان هستند.

کشتی یونانی که از اصلی‌ترین نمادهای کیش است و بسیاری از افرادی که با تور کیش از اهواز به این جزیره می‌آیند به دیدن آن می‌روند، در این ساحل واقع شده است. اگر در بین سواحل کیش ساحل مرجان را انتخاب کردید، تفریحات هیجان‌انگیز زیر در انتظار شما هستند:

  • فلای بورد

  • شاتل

  • بنانا

  • غواصی

  • دوچرخه سواری

ساحل مرد ماهی‌گیر

از دیگر سواحل کیش که جذابیت جزیره را دو چندان کرده است، می‌توانیم ساحل مرد ماهی‌گیر را نام ببریم. در این ساحل مجسمه یک مرد ماهی‌گیر با ارتفاع 12 متر قرار دارد که این ساحل شهرت خود را مدیون آن است. درختان زیبایی مانند گز، لور، نخل و کرت نیز زیبایی‌های ساحل مرد ماهی‌گیر را بیشتر کرده‌اند.

ساحل سیمرغ

اگر با تور کیش از تهران به جزیره می‌آیید، حتما بازدید از پارک دلفین‌ها را در برنامه خود قرار دهید. شما می‌توانید پس از بازدید از این پارک به یکی از چشم‌نوازترین سواحل کیش به اسم سیمرغ بروید. بسیاری از خانواده‌ها به علت نوع طراحی این ساحل، آن را انتخاب می‌کنند.

اگر از نشستن رو به دریا و خیره شدن به امواج خروشان آن لذت می‌برید، باید سری به ساحل سیمرغ بزنید. همچنین اگر از سوختن پوست خود زیر نور شدید خورشید می‌ترسید، ساحل سیمرغ آلاچیق‌هایی را برای مهمانان خود فراهم کرده است تا بتوانید زیر آن‌ها استراحت کنید.

در این ساحل سرویس بهداشتی بسیار تمیزی نیز برای آقایان و بانوان نصب شده است. از دیگر امکانات این ساحل می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • زمین بدمینتون

  • پیست اسکیت

  • پینگ پنگ

  • مسیر پیاده روی

  • نوار تندرستی

  • ایستگاه تندرستی

قوانین و مقررات در کیش

کیش مانند هر شهر دیگری از قوانین کلی کشورمان پیروی می‌کند. با این‌حال ممکن است به‌ دلیل منطقه آزاد بودن و تعداد بالای گردشگرهای کیش، قوانین متفاوت‌تر و اضافه‌تر دیگری نیز در نظر گرفته شده باشد که آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

قوانین رانندگی

  • استفاده تمام سرنشینان خودرو از کمربند ایمنی

  • امکان پذیر بودن تعویض لاین با زدن چراغ راهنما 100 متر قبل از تعویض

  • ممنوع بودن و جریمه داشتن بوق بیجا

  • جریمه شدن خودرو در صورت کثیفی آن

  • همراه داشتن دفترچه اجاره در صورت اجاره خودرو

قوانین گمرکی

  • اجازه ترخیص کالاهای تجاری به ارزش بیش از 80 دلار تنها یکبار در سال

  • ثبت حیوانات خانگی در بدو ورود به جزیره

  • ممنوع بودن خروج کالاهایی مانند عتیقه‌جات، سکه‌های قدیمی و با ارزش، تابلو نقاشی‌های نفیس و کتب خطی

  • اجازه داشتن حداکثر 5000 دلار نقد و 150 گرم طلا و 3 کیلوگرم نقره برای هر فرد

دیگر قوانین

  • ممنوعیت ماهی‌گیری با تور در جزیره

  • ممنوعیت انداختن آب دهان بر زمین

  • ممنوعیت چادر زدن در مکان‌های عمومی به ‌جز ایام خاص مانند نوروز

سخن نهایی

سواحل کیش به دلیل آرامش و زیبایی فراوانی که دارند، سالانه افراد زیادی را به این قسمت از ایران برای استراحت و تفریح می‌کشانند. در کنار خرید در این منطقه آزاد و گشتن در مراکز تجاری و تفریحی، می‌توانید غروب‌های زیبای کیش را در سواحل آن سپری کرده و با دوربین عکاسی خود قاب عکس‌های دلنوازی را ثبت کنید.

ساحل‌های نارگیل، میرمهنا، مرجان، مرد ماهی‌گیر و سیمرغ، از معروف‌ترین و چشم‌نوازترین سواحل کیش هستند. اما شما زمانی که به بازدید از این سواحل و کیش می‌پردازید، بهتر است با قوانین جزیره نیز آشنایی داشته باشید تا مشکلی برایتان پیش نیاید. بنابراین ما در مطلب بالا تهیه شده توسط آژانس مسافرتی همسفرها این سواحل را به همراه قوانینی که باید در کیش رعایت کنید، معرفی کردیم.



:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدیه

تمامی آن‌چه باید درباره تور کیش از شیراز بدانید!

جزیره کیش با چشم‌اندازهای استثنایی، آب‌های زلال، مردمان صمیمی و سرگرمی‌های متنوع یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران به حساب می‌آید. سالیانه افراد بسیار زیادی از گوشه‌وکنار ایران و اقصا نقاط جهان برای سپری کردن اوقاتی خوش و خاطره‌انگیز به این جزیره مرجانی و آفتابی قدم می‌گذارند. در این میان، به نظر می‌رسد شیرازی‌ها بیش از سایرین به مسافرت به کیش علاقه دارند. در این مطلب، قصد داریم کلیه اطلاعات مربوط به تور کیش از شیراز را با شما به‌اشتراک بگذاریم. پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

تور کیش از شیراز

تور کیش از شیراز زمینی

تور کیش از شیراز زمینی یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین و پرطرفدارترین تورهایی است که به مقصد این جزیره زیبا حرکت می‌کند. پیمودن مسیر زمینی شیراز به کیش، بسته به نوع وسیله نقلیه و میزان توقف در بین راه، چیزی در حدود ۷ تا ۱۱ ساعت طول می‌کشد. تورهای زمینی کیش به شیراز هم درست مانند سایر مسیرها، مسافران خود را با استفاده از اتوبوس یا قطار به بندر چارک، بندر آفتاب یا بندر لنگه می‌رسانند. پس از دستیابی به این بنادر، پیمودن ادامه مسیر با استفاده از کشتی امکان‌پذیر خواهد بود. مسافران با انتخای تور زمینی کیش از شیراز می‌توانند یکی از خاطره‌انگیزترین و به‌یادماندنی‌ترین سفرهای طول عمر خود را تجربه کنند.

تور کیش از شیراز با اتوبوس

تور کیش از شیراز با اتوبوس را می‌توان مقرون به‌صرفه‌ترین روش مسافرت زمینی در این مسیر دانست. تورهای زمینی با اتوبوس ممکن است مسیرهای مختلفی را برای رسیدن به کیش انتخاب کنند. برای مثال، برخی از آن‌ها با حرکت به سمت چارک و پس از دستیابی به این بندر کوچک و زیبا مسافران خود را سوار کشتی کرده و پس از طی مسیری نه چندان طولانی به مروارید خلیج فارس می‌رسانند. پیمودن مسیر شیراز به چارک در حدود ۷ ساعت و از چارک تا کیش تقریبا یک ساعت طول می‌کشد.

این در حالی است که برخی از تورها بازدید از بندر آفتاب را در برنامه سفر خود گنجانده و از شیراز به سمت این بندر رهسپار می‌شوند. شیراز تا بندر آفتاب تقریبا ۸ ساعت فاصله دارد. با این حال، با توجه به فاصله ۱۸ دقیقه‌ای این بندر تا جزیره کیش در مجموع، مدت زمان دستیابی به جزیره کیش از هر دو بندر یاد شده تقریبا یکسان خواهد بود. مسافران تور زمینی کیش از شیراز، پس از رسیدن به یکی از بنادر چارک یا آفتاب باید سوار کشتی شوند و باقی راه را به‌صورت دریایی طی کنند.

گذشته از این‌ها، مسیر منتهی به بندر لنگه هم یکی از محبوب‌ترین مسیرهای زمینی است که با پشت سر گذاشتن آن می‌توان به کیش سفر کرد. مسیر شیراز به بندرلنگه اندکی طولانی‌تر است. با این حال، مناظر و چشم‌اندازهای این مسیر به مراتب زیباتر و تماشایی‌تر از شیراز تا چارک است. در واقع، پیمودن فاصله شیراز تا بندر لنگه با پشت سر گذاشتن شهرهای جهرم و لار امکان‌پذیر بوده و تقریبا ۸ ساعت و نیم طول می‌کشد. مسافرانی که از بندر لنگه به سمت کیش حرکت می‌کنند با سپری کردن مدت زمانی معادل ۲ و نیم تا ۳ ساعت و از طریق کشتی‌سواری بر روی آب‌های فیروزه‌ای خلیج فارس به جزیره زیبای کیش می‌رسند.  آرامش یا تلاطم آب دریا را می‌توان از اصلی‌ترین عوامل موثر در کاهش یا افزایش مدت مسافرت دریایی از کلیه بنادر به کیش دانست.

کیش از شیراز

تور کیش از شیراز با قطار

قطار یکی از محبوب‌ترین وسایل نقلیه‌ای است که کسافرت با تور کیش از شیراز زمینی را امکان‌پذیر می‌کند. تور ریلی کیش از شیراز با حرکت به سمت بندرعباس مسافران خود را در این شهر زیبا پیاده کرده و پس از آن به سوی بندر چارک، بندر آفتاب یا بندر لنگه رهسپار می‌کند. گردشگران این تور، پس از رسیدن به یکی از بنادر یاد شده با سوار شدن به کشتی و طی کردن مسیری کوتاه می‌توانند به خاک طلایی رنگ جزیره کیش قدم بگذارند. پیمودن مسیر ریلی ۶۰۰ کیلومتری شیراز تا بندرعباس در حدود ۱۰ ساعت به طول می‌انجامد.

مزایای تور کیش از شیراز زمینی

مزایای تور شیراز به کیش زمینی را به اختصار می‌توان چنین برشمرد:

  • تور زمینی کیش از شیراز به مراتب مقرون به‌صرفه‌تر از تورهای هوایی است. این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که بهره‌مندی از امکانات و خدمات این تور را برای افراد بیش‌تری امکان‌پذیر می‌کند.
  • با استفاده از تور کیش از شیراز زمینی و پیمودن مسیری ۷ تا ۱۱ ساعته، گردشگران می‌توانند سفری استثنایی و خاطره‌انگیز را به‌همراه عزیزان خود تجربه کنند. این نوع مسافرت، بیش‌تر مناسب افرادی است که برای تجربیات و جلوه‌های مسیر ارزش فراوانی قائل بوده و تنها به دستیابی به مقصد نمی‌اندیشند.
  • بهره‌مندی از مناظر و چشم‌اندازهای موجود در مسیر هم یکی از بهترین مزایای سفرهای زمینی است. مسافران در طول راه می‌توانند کلیه جاذبه‌های گردشگری کیش موجود را شناسایی کرده و در این زمینه، اطلاعات بسیار مفیدی را گردآوری کنند.
  • مسافران تورهای زمینی با بهره‌گیری از اتوبوس می‌توانند در بین راه توقف کرده و در با صفاترین نقاط به صرف نهار بپردازند. استفاده از سرویس‌های بهداشتی موجود در بین راه نیز برای مسافران تور اتوبوس امکان‌پذیر خواهد بود.
  • گردشگران تورهای ریلی با بهره‌مندی از امکانات و تجهیزات پیشرفته قطارهای مسیر شیراز- بندرعباس، دسترسی آسان و مداوم به سرویس‌های بهداشتی راحت و پاکیزه، امکان استفاده از کوپه‌های ۴ و ۶ تخته، صرف غذایی خوش‌مزه در داخل قطار، دسترسی به اینترنت رایگان، امکان تماشای فیلم در طول این مسیر می‌توانن سفری خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی را تجربه کنند.
  • در نهایت، گردشگران تور زمینی کیش از شیراز با سوار شدن به کشتی و پیمودن مسیر دریایی می‌توانند خاطرات و تجربیات مسافرت زمینی خود را تکمیل کنند. سفر دریایی از جالب‌ترین تجربیاتی است که خاطره آن برای همیشه در ذهن گردشگران شیراز به کیش به‌یادگار خواهد ماند.

قیمت تور کیش از شیراز زمینی

هزینه سفر به کیش به صورت زمینی به عوامل گوناگونی بستگی دارد. از آن میان، می‌توان به نوع وسیله نقلیه، مسیر انتخابی، امکانات ارائه شده در تور، کیفیت خدمات تور، مدت اقامت، تاریخ عزیمت و نوع هتل یا اقامت‌گاه اشاره کرد.

جاذبه‌های گردشگری در صورت سفر زمینی به کیش

تور زمینی کیش از شیراز با حرکت به سمت بندر لنگه، جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در معرض دید مسافران خود قرار می‌دهند. از این میان، می‌توان به بندر خمیر اشاره کرد. این بندر زیبا و قدیمی یکی از بهترین نقاطی است که گردشگران می‌توانند دقایقی را در آن به گشت‌وگذار بپردارند.

پارک‌های طبیعی و مناطق حفاظت شده لارستان هم با در اختیار قرار دادن چشم‌اندازهایی بسیار زیبا از مناسب‌ترین نقاط برای صرف ناهار در این مسیر به حساب می‌آیند. دشت‌های سرسبز و زیبای لارستان به‌ویژه در فصل بهار از جلوه‌ای بی‌نظیر برخوردارند. با عبور از لار، اغلب تورهای زمینی به سمت بندرعباس حرکت می‌کنند.

بنابراین، جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا را نیز می‌توان به‌عنوان یکی از جالب‌ترین مناظر و دیدنی‌های موجود در این مسیر معرفی کرد. در صورت تمایل، مسافران تورهای زمینی کیش از شیراز می‌توانند ساعاتی را در این شهر خیال‌انگیز سپری کرده و از معبد هندوها، چشمه آب‌گرم گنو، عمارت کلاه‌فرنگی، محله باستانی سورو و بسیاری دیگر از اماکن تاریخی و تفریحی بازدید کنند.

تور اقساطی کیش از شیراز

تور اقساطی کیش از شیراز یکی از بهترین گزینه‌هایی است که مسافرت به جزیره زیبای کیش و بهره‌مندی از چشم‌اندازها و تفریحات فراموش‌نشدنی آن را برای اقشار مختلف امکان‌پذیر می‌کند. شرایط اقتصادی فعلی، سفر کردن را برای اغلب مردم به کاری غیر ممکن تبدیل کرده است.

با توجه به شرایط مالی اغلب مردم، امروزه مسافرت به نقاطی نظیر کیش برای بسیاری از افراد به امری لوکس و دور از دسترس بدل شده است.

خبر خوب این است که با استفاده از تور کیش از شیراز اقساطی گروه‌های بیش‌تری از افراد می‌توانند از مواهب گشت‌وگذار در این جزیره شگفت‌انگیز بهره‌مند شود. از این جمله، می‌توان به کارمندان و بازنشستگان نهادها و مراکز دولتی و خصوصی و همچنین، صاحبان مشاغل کوچک و بزرگ اشاره کرد.

برای آشنایی با شرایط ثبت‌نام در تور قسطی کیش از شیراز، پیشنهاد می‌کنیم همین امروز به وب‌سایت معتبرترین آژانس‌های گردشگری مراجعه کرده و اطلاعات مندرج در این سایت‌ها را به دقت مطالعه کنید. به علاوه، شما می‌توانید پرسش‌های خود را با بخش پشتیبانی وب‌سایت‌های مذکور مطرح کرده و برای مسافرت خاطره‌انگیز خود برنامه‌ریزی کنید.

مزایای تور اقساطی کیش از شیراز

مزایای تور اقساطی کیش از شیراز را می‌توان چنین برشمرد:

  • پرداخت تدریجی هزینه‌های تور کیش از شیراز را می‌توان مهم‌ترین مزیت این تور دانست. بنابراین، علاقه‌مندان سفر به کیش، دغدغه فراهم کردن کل هزینه‌ها را کنار گذاشته و با تمرکز بیش‌تر بر روی انجام تفریحات و لذت بردن از سفر، خاطراتی به‌یاد ماندنی را برای خود و اعضا خانواده خویش رقم می‌زنند.
  • با توجه به نقش تورهای اقساطی در دستیابی طیف‌های گسترده‌تری از افراد به گزینه‌های سفر و با در نظر گرفتن تاثیر سیر و سیاحت بر بهبود روحیه و ارتقا توان روانی افراد، سفرهای اقساطی را می‌توان یکی از بهترین روش‌هایی دانست که به تقویت روحیه جامعه کمک می‌کنند.
  • با استفاده از تور کیش از شیراز اقساطی کلیه کارمندان، بازنشستگان و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ می‌توانند به‌همراه اعضا خانواده و دوستان خود برای مسافرتی استثنایی برنامه‌ریزی کنند.

قیمت تور اقساطی کیش از شیراز

قیمت تور اقساطی کیش از شیراز هم درست مانند سایر تورها به عوامل و پارامترهای گوناگونی بستگی دارد. از این جمله، می‌توان به تعداد اقساط، مدت اقامت، نوع تور، نوع هتل یا اقامت‌گاه، امکانات و خدمات تور و همچنین، تاریخ عزیمت اشاره کرد. طبیعتا، تغییر هر یک از مولفه‌های یاد شده می‌تواند قیمت نهایی تور را تغییر دهد. برای مثال، ۵ ستاره بودن یا ۳ ستاره بودن هتل، هوایی یا زمینی بودن تور و بسیاری موارد دیگر از جمله عوامل تاثیرگذار در تعیین هزینه نهایی سفر به حساب می‌آیند.

در این میان، تعداد اقساط از مهم‌ترین پارامترهایی است که می‌تواند در افزایش یا کاهش قیمت تور کیش از شیراز اقساطی موثر باشد. با توجه به اضافه شدن مبلغی به‌عنوان کارمزد در هر ماه، بالا رفتن تعداد قسط‌ها به افزایش هزینه این نوع تور منجر خواهد شد. بنابراین، تور اقساطی کیش از شیراز ۱۰ ماهه به مراتب پر هزینه‌تر از همین تور با اقساط ۴ ماهه خواهد بود.

تور کیش از شیراز ارزان

تور کیش از شیراز ارزان اصطلاحی است که معمولا برای تورهای لحظه‌ای این مسیر در نظر گرفته می‌شود. تورهای ارزان، لحظه‌ای یا لحظه آخری کیش از شیراز تورهایی هستند که تا آخرین ساعات و آخرین روزهای مانده به آغاز حرکت، هنوز نتوانسته‌اند ظرفیت مسافران خود را تکمیل کنند. به این ترتیب، ظرفیت خالی مذکور با قیمتی به مراتب پایین‌تر از هزینه اصلی در اختیار علاقه‌مندان سفر به کیش قرار می‌گیرد.

استفاده از تورهای لحظه‌ای، بیش‌تر مناسب افرادی است که با سرعت هر چه تمام‌تر و تنها ظرف چند روز یا چند ساعت می‌توانند چمدان‌ها را ببندند و خود را برای مسافرتی استثنایی آماده کنند. برای آگاهی از تور لحظه آخری کیش از شیراز، کافی است به وب‌سایت آژانس‌های گردشگری معتبر مراجعه کرده و گزینه لحظه‌ای یا ارزان را انتخاب کنید.

مزایای تور کیش از شیراز ارزان

از مهم‌ترین مزایای تور کیش از شیراز ارزان می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • با توجه به غیر منتظره بودن این سفر، همراه شدن با تور لحظه‌ای کیش از شیراز یکی از استثنایی‌ترین و فراموش‌نشدنی‌ترین خاطراتی است که برای همیشه در ذهن مسافران به‌یادگار خواهد ماند.
  • تور لحظه آخری کیش از شیراز یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین روش‌های مسافرت به مروارید خلیج فارس به حساب می‌آید. مسافران این تور با پرداخت پایین‌ترین قیمت ممکن می‌توانند سفری لوکس را تجربه کنند.

قیمت تور کیش از شیراز ارزان

قیمت تور کیش از شیراز ارزان به عوامل گوناگونی بستگی دارد. از مهم‌ترین پارامترهای تاثیرگذار در تعیین قیمت تور لحظه‌ای کیش از شیراز می‌توان به نوع قرارداد شرکت برگزارکننده تور با خطوط هوایی یا خطوط ریلی و همچنین، نوع قرارداد با هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های کیش اشاره کرد.

برای مثال، در صورت چارتر کردن هتل یا خط هوایی یا خط ریلی، آژانس گردشگری اجازه خواهد داشت بلیط این خطوط یا اتاق‌های هتل را با مبالغی به مراتب کم‌تر از نرخ اصلی در اختیار مسافران قرار دهد. به همین دلیل، در مواردی مشاهده شده که هزینه تور لحظه آخری کیش از شیراز تا ۷۰ درصد پایین‌تر از قیمت اصلی است. سایر پارامترهای موثر در تعیین نرخ تور ارزان کیش از شیراز با سایر تورها یکسان هستند. از این میان، می‌توان به تاریخ عزیمت، مدت اقامت، هوایی یا زمینی بودن تور و ۵، ۴ یا ۳ ستاره بودن هتل اشاره کرد.

تور کیش از شیراز با ناهار

تور کیش از شیراز با ناهار یکی از تورهای ویژه‌ای است که در برخی از مواقع سال در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. در این تورها، علاوه بر صبحانه، تهیه ناهار مسافران هم برعهده تور خواهد بود. به این ترتیب، گردشگران بدون در نظر گرفتن هزینه اضافی برای مراجعه به رستوران یا بدون نیاز برای تحقیق و بررسی بهترین گزینه‌ها برای صرف نهار با خیال راحت، می‌توانند وظیفه پیدا کردن رستوران مناسب یا سرو غذا را در اختیار برگزارکنندگان تور قرار دهند.

برخی از تورها، گردشگران خود را برای صرف غذا به خوراک‌کده‌های گوناگون می‌برند. این در حالی است که تعدادی از آژانس‌های مسافرتی تهیه نهار را شخصا برعهده گرفته و با استخدام آشپز یا بستن قرارداد با آشپزخانه‌های مجهز این وظیفه را عهده‌دار می‌شوند.

مزایای تور کیش از شیراز با ناهار

عمده‌ترین مزایای تور کیش از شیراز با ناهار عبارتند از:

  • معمولا صرف غذا به‌صورت گروهی و به‌همراه تور به مراتب مقرون به‌صرفه‌تر از مراجعه شخصی به رستوران خواهد بود. این از اصلی‌ترین مزایایی است که تور کیش از شیراز با ناهار را به گزینه‌ای مطلوب تبدیل می‌کند.
  • صرف غذا به‌همراه سایر مسافران تور یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌هایی است که ایجاد صمیمیت بیش‌تر میان هم‌سفران را امکان‌پذیر می‌کند.
  • استفاده از امکانات تور کیش از شیراز با ناهار از بهترین روش‌هایی است که به صرفه‌جویی در وقت گردشگران کمک می‌کند. با استفاده از این تور، دیگر نیازی نیست مسافران به‌دنبال پیدا کردن رستوران مناسب باشند. کافی است وظیفه تهیه نهار را به برگزارکنندگان تور سپرده و خودتان به انجام فعالیت‌های سرگرم‌کننده و خرید بپردازید.

تخفیف تور کیش از شیراز

تخفیف تور کیش از شیراز یکی از دل‌چسب‌ترین اتفاقاتی است که در مواقع خاصی از سال، علاقه‌مندان به این سفر استثنایی را شگفت‌زده می‌کند. این تخفیف، عمدتا در تورهای تابستانی مشاهده می‌شود. با این حال، در سایر مواقع و بسته به دلایل گوناگون نیز ممکن است آژانس‌های مسافرتی تورهای خود را با قیمتی پایین‌تر از نرخ اصلی در اختیار مسافران قرار دهند. از این جمله، می‌توان به تور لحظه‌ای کیش از شیراز اشاره کرد که پیش‌تر به تفصیل درباره آن صحبت کردیم.

تخفیف تور تابستانی کیش از شیراز، غالبا از گرمای هوا و پایین بودن نسبی شمار مسافران در این فصل ناشی می‌شود. با این حال، بسیاری از افراد با گرما و رطوبت کیش در تابستان مشکلی نداشته و ترجیح می‌دهند در این فصل به این جزیره سفر کنند. این افراد معمولا تمایل دارند بخش قابل توجهی از مدت سفر خود را به غواصی، شنا، حمام آفتاب و انجام ورزش‌های دریایی اختصاص دهند.

در فصل تابستان، اغلب خطوط هوایی، هتل‌ها و اقامت‌گاه‌ها و کلوپ‌های تفریحی کیش، امکانات خود را با تخفیف‌های باورنکردنی در اختیار گردشگران و آژانس‌های مسافرتی قرار داده و از این طریق، تلاش می‌کنند مسافران بیش‌تری را به انجام این سفر ترغیب کنند. به مسافران تابستانی این جزیره توصیه می‌کنیم در طول سفر خود همواره از مقادیر قابل توجهی کرم ضد آفتاب استفاده کرده و حتما آب معدنی و نوشیدنی‌های دارای املاح را به‌همراه داشته باشند. آفتاب‌سوختگی، گرمازدگی و کم‌آب شدن بدن از رایج‌ترین مشکلاتی است که در فصل تابستان برخی از مسافران را راهی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کیش می‌کند. بنابراین، لازم است در این زمینه به‌اندازه کافی دقت کنید.

جاذبه‌های گردشگری کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش بی‌شمارند. از معروف‌ترین و زیباترین اماکن گردشگری کیش می‌توان به کشتی یونانی، درخت سبز، آب‌انبار قدیمی کیش، شهر باستانی حریره، پارک ساحلی مرجان، کلبه هور، اسکله تفریحی، باغ پرندگان و دلفیناریوم اشاره کرد. گردشگران با مراجعه به هر یک از این مکان‌های زیبا؛ با تماشای مناظر شگفت‌انگیز؛ یا با بهره‌برداری از امکانات ویژه هر یک از اماکن یاد شده می‌توانند خاطراتی فراموش‌نشدنی را برای خود و عزیزان‌شان ایجاد کنند.

انواع تفریحات و سرگرمی‌های دریایی کیش

مسافران تور کیش از شیراز با انجام انواع تفریحات و سرگرمی‌های دریایی سفری خاطره انگیز را تجربه خواهند کرد. از محبوب‌ترین تفریحات و سرگرمی‌های این جزیره آفتابی می‌توان به غواصی، شنا، دوچرخه‌سواری، کیبل اسکی، کارتینگ، پاراسل سواری، بانانا سواری، استفاده از قایق‌های تندرو، پینت بال، بیگ بال، زورب بال، اسکوتر دریایی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. به مسافران تورهای کیش از شیراز توصیه می‌کنیم، مدت زمان اقامت خود در جزیره کیش را به خوبی مدیریت کنند. به این ترتیب، احتمالا موفق خواهند شد بخش قابل توجهی از سرگرمی‌های موجود در این جزیره استثنایی را امتحان کرده و یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین سفرهای طول عمر خود را تجربه کنند.

آشنایی با مسیر زمینی شیراز تا کیش

مسافت بین شیراز تا کیش طبق محاسبات زمین‌شناسی و از روی نقشه چیزی حدود ۶۲۴ کیلومتر یا ۳۸۷ مایل است. این به معنی است که در صورت سفر با خودروی شخصی با سرعت متوسط ۷۰ کیلومتر بر ساعت حدوداً ۵ ساعت در مسیر خواهید بود. البته این زمان به‌صورت تقریبی محاسبه شده است. توقف بین مسیر و استراحت بین المسیری در نظر گرفته نشده است. این زمان ممکن است برای هر کسی متفاوت باشد و ما فقط میانگین را در نظر گرفته‌ایم.

علاوه بر آن رسیدن به جزیره کیش از راه جاده‌ای به خاطر عدم وجود پل هوایی میسر نیست. درواقع هیچ مسیر زمینی یا پل هوایی جزیره کیش را به نقاط اطراف متصل نمی‌کند. به این منظور باید پس از پیاده شدن از قطار به یکی از بنادر چارک یا آفتاب برسید و از طریق کشتی و مسیر دریایی راه جزیره کیش را پیش بگیرید. اگر هم با ماشین شخصی سفر کرده‌اید، خودروی شما از طریق شناورها به جزیره منتقل می‌شود.

علاوه بر این دو بندر دیگر هم وجود دارد. البته خوب است بدانید که بندر چارک با لندی گراف‌های متعدد برای انتقال خودرو، انتخاب تعداد بیشتری از مسافران به شمار می‌آید. این امر باعث صرفه‌جویی در زمان هم می‌شود و نیازی نیست خود و عزیزانتان را معطل رسیدن شناور بعدی کنید.

رسیدن به کیش از بنادر حدود ۲ ساعت زمان می‌برد. پس در مجموع حدود ۹ ساعت یا کمی بیشتر زمان برای رسیدن به مقصد سپری می‌شود. پس در مجموع حدود ۱۸ ساعت زمان صرف رفت و برگشت‌تان می‌شود. این زمان به‌صورت تقریبی است و این شما یا آژانس مسافربری است که باید احتمالات را برای برنامه‌ریزی منظم در نظر بگیرد.

مسیرهایی که از شیراز به مقصد کیش طی می‌شوند در هر صورت ابتدا به بندرعباس هرمزگان منتهی می‌شوند. دو مسیر کلی از این مبدا به مقصد کیش وجود دارد. در یکی از مسیرها شما از مکان‌های گردشگری زیر عبور می‌کنید:

  • دریاچه مهارلو؛ دریاچه سرخ رنگ ایران که علاوه بر ویوی فوق‌العاده جذاب، اگر بخت با شما یار باشد پرنده‌های مهاجری که در این دریاچه زندگی می‌کنند را هم خواهید دید.
  • کاخ ساسانی سروستان؛ با معماری گوتیک و منحصر به فرد و قدمتی طولانی مقصد بازدید بسیاری از تاریخ دوستان به شمار می‌رود.
  • نقش شاپور داراب؛ نقش‌های برجسته سنگی که ارزش تاریخی و پرمفهومی از دوره ساسانیان دارند در اطراف کاخ ساسانی سروستان به چشم می‌خورند. این مسیر هم برای کسانی که شیفته محیط زیست هستند مناسب است و هم برای کسانی که به مکان‌های تاریخی و باستانی علاقه دارند.

مسیر دوم که شیراز را به بندرعباس، به مقصد کیش، متصل می‌کند از بازار بزرگ جهرم و قلعه اژدها پیکر عبور می‌کند. بازار جهرم امکان خرید از بازاری سنتی آمیخته با سبک زندگی و نیازهای زندگی مدرن را برایتان فراهم می‌کند. قلعه اژدهاپیکر آرامگاه نادرشاه در نزدیکی یکی از شهرهای بندرعباس واقع شده است. این مکان با نورپردازی جذاب در شب و سرسبزی که در روشنایی روز به چشم می‌خورد، در هر زمان حس و حالی خوشایند را برایتان پدید می‌آورد.

فاصله شیراز تا کیش هواپیما، خودرو شخصی، قطار

مسافت هوایی شیراز تا کیش حدود ۳۷۰ کیلومتر است. از فرودگاه واقع در مرکز فارس تا فرودگاه بین‌المللی کیش حدوداً ۷۰ دقیقه زمان نیاز است. این زمان با توجه به مسیر پرواز و شرایط جوی، کمی متفاوت است.

تور کیش از شیراز در هم سفرها از طریق هواپیما برایتان مقدر شده است. این تورها به‌خصوص برای کسانی که ترجیح می‌دهند زمان بیشتری را در مقصد شگفت‌انگیز جزیره کیش سپری کنند، انتخاب مناسبی است. به این ترتیب زمان کمتری را در مسیر و لحظه شماری برای رسیدن به جزیره فوق‌العاده کیش سپری می‌کنید.

 در مسیر هوایی نیاز به تعویض وسیله مسافربری نیست. مشخصاً نیازی نیست از هواپیما پیاده شوید و سوار کشتی یا شناورها شوید. مسافران در تور کیش از شیراز، بر فراز دریای خلیج فارس عبور می‌کنند. سپس مستقیماً در خود جزیره کیش، در فرودگاه بین‌المللی کیش، فرود می‌آیند. به‌دلیل تعدد سفر از شیراز به مقصد کیش در اغلب روزهای هفته تور کیش از شیراز برای رزرو شما عزیزان مهیاست.

 در صورت تمایل به سفر با خودروی شخصی‌ طبعاً به زمان بیشتری نیاز دارید. همین فاصله بین مبدا شما شیراز تا مقصد مورد نظرتان جزیره زیبای کیش زمان بیشتری، یعنی چیزی حدود ۷ الی ۸ ساعت می‌طلبد. همان طور که اشاره داشتیم این سفر از دو مسیر متفاوت امکان‌پذیر است.

 اگر عاشق ماجراجویی های میان جاده‌ای هستید یا ون شخصی دارید این مسیر برای شماست. چرا که تجربه‌ای متفاوت و منحصربه‌فرد را در پیش خواهید داشت. البته این شیوه سفر برای هر آدمی مناسب نیست! مثلاً  برای کسانی که دوست ندارند مسیر زیادی بین دو نقطه مبدا و مقصد را طی کنند انتخاب درستی به حساب نمی‌آید.

هر دو این مسیرها امکان عبور و بازدید از دل اماکن تاریخی ایران را برایتان به ارمغان می‌آورد. به‌طور کلی افراد زیادی با ماشین شخصی به قصد سفر به کیش از شیراز خارج می‌شوند. این را زمانی متوجه می‌شوید که پلاک‌های شیراز را در جاده رؤیت کنید.

 نزدیکی نسبی این دو نقطه به هم رفت و آمد را چه از طریق خودروی شخصی و چه از طریق تور کیش از شیراز بیشتر کرده است. این رفت و آمدها بیشتر به قصد تفریح و سرگرمی صورت می‌گیرد. علاوه بر تعطیلات افرادی هستند که به فعالیت در این بنادر مشغول می‌شوند.

اگر علاقه زیادی به قطار و حمل و نقل با قطار را دارید، باید بدانید که مسیر ریلی بین شیراز تا کیش هنوز نیمه تمام باقی مانده است! اگرچه این پروژه همچنان در حال ساخت است اما زمان دقیق اتمام آن مشخص نیست! اگر قصد سفر به جزیره کیش در آینده نزدیک را دارید سفر با قطار را در برنامه خود قرار ندهید. خبر خوب این است که به محض تکمیل شدن این پروژه در دست ساخت، هماهنگی‌های لازم برای سفر شما را مهیا می‌کنیم.

تور کیش از شیراز از طریق قطارهای مسافربری همچنان طرفداران چشم انتظار خود را دارد.

از شیراز به کیش با ماشین یا تور؟

انتخاب شما سفر با خودروی شخصی است یا تور کیش از شیراز؟ در نظر داشته باشید این انتخاب مختص شما است و به عوامل و فاکتورهای بسیار زیادی بستگی دارد. برای نمونه اگر برای بار اول به قصد سفر به کیش، از شیراز خارج می‌شوید باید نکات زیر را بدانید:

  1. چالش مسیریابی را در پیش خواهید داشت. لازم است نقشه‌ای به همراه داشته باشید یا از طریق اپلیکیشن‌هایی مثل بلد یا گوگل مپ مسیریابی کنید. اگر میانه خوبی با این موارد ندارید ناچارید مکرراً از محلی‌ها یا دیگر رانندگان سؤال کنید. البته اگر از جاده‌های اصلی عبور کنید امکان توقف ندارید و مجبورید تابلوها را دنبال کنید.
  2. بنزین یا گاز خودرو را چک کنید. هیچ‌چیز بدتر از ماندن در وسط جاده آن هم در سفری که مدت‌ها آرزویش را داشتید نیست! همراه داشتن بنزین در خودرو را فراموش کنید، به خطرش نمی‌ارزد!
  3. رانندگی تمرکز و انرژی زیادی می‌خواهد. توجه به علائم راهنمایی و رانندگی در هر شرایطی حائز اهمیت است. اگر صحبت با خانواده یا دوستان هنگام رانندگی برایتان دشوار است، تور کیش از شیراز

 انتخاب‌های بهتری را پیش رویتان قرار می‌دهد.

  1. جدای از نکات منفی و زحمت زیاد، با خودروی شخصی امکان توقف در هر زمان که بخواهید را دارید! چه به قصد خرید یا استراحت و چه به قصد استفاده از سرویس بهداشتی.

تورهای سفر با قطار در حال حاضر وجود ندارد اما سفر هوایی با امکانات متعدد، در لیستی طولانی برای رزرو تور کیش از شیراز مهیاست. شاید سفر با قطار را هنوز در گوشه‌ای از ذهن‌تان داشته باشید اما زندگی همین لحظه‌هایی است که به تعویق می‌اندازیم، با خودرو شخصی خود به دل جاده بزنید یا همین حالا تور دلخواه خود را رزرو کنید.

با رزور تور مناسب طبق برنامه شخصی‌تان و نیازهای متناسب و بودجه دلخواه سفری خاطرانگیز را برای خود و عزیزانتان رقم می‌زنید. بدون هیچ دغدغه‌ای و با امکانات عالی روی صندلی راحت خود بنشینید و به کار مورد علاقه‌تان مشغول شوید و باقی را به همسفرها بسپارید.

شما لایق استراحت و آسودگی خاطر هستید. همسفرها این شرایط را برای شما فراهم می‌کند. شیراز نزدیک‌ترین فرودگاه به کیش را دارد و در کمترین زمان ممکن به جزیره زیبای کیش در دل اقیانوس همیشه فارس می‌رسید. همسفرها منتظر شماست تا هتل و تفریحات موردنظر شما را در اختیارتان بگذارد.

پارک‌های آبی مجهز و بزرگ، استخرهای روباز، رستوران‌های شیک با غذاهای اصیل، سنتی و دریایی، آکواریوم‌های بزرگ و شگفت انگیز همگی منتظر استقبال شما هستند.

با در نظر گرفتن تمام این موارد، به نظرتان بهترین انتخاب برای شما چیست؟ سفر با خودروی شخصی با صرف هزینه بنزین و صرف انرژی زیاد یا تور کیش از شیراز با هواپیما در صندلی راحت و امکانات کاملاً در دسترس؛ کدام یک را ترجیح می‌دهید؟ همسفرها در انتخاب تور مناسب در خدمت شماست. با ما در ارتباط باشید و راهنمایی لازم را دریافت کنید.  

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر سفری انتخاب محل اقامت است. محل اقامت در بسیاری مواقع بخش زیادی از لذت سفر شما را تعیین می‌کند. شما حتی اگر به زیباترین نقطه دنیا هم سفر کنید ولی شب را به سختی بگذرانید و نتوانید به خوبی استراحت کنید، خاطرات بدی از آن سفر با خود به خانه خواهید برد. بنابراین پیش از اقدام به سفر نسبت به انتخاب محل اقامت مناسب اقدام کنید و این کار را با تحقیق و جستجو آغاز کنید. خوشبختانه اگر مقصد سفر شما شیراز است با گزینه‌های زیادی روبرو هستید و با کمی جستجو می‌توانید مکانی مناسب شرایط خود پیدا کنید. در این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین هتل های شیراز را به شما معرفی کنیم.

سفر به شیراز در فصل‌های شلوغ سال

اگر می‌خواهید به شیراز سفر کنید، به احتمال زیاد با این پیشنهاد مواجه شده‌اید که فصل بهار را برای سفر خود انتخاب کنید. شیراز فصل گل و درختان بهارنارنج است و در فصل بهار، در تمام پارک‌ها و بوستان‌ها و حتی خیابان‌های شیراز عطر سرمست‌کننده‌ی بهار نارنج می‌پیچد و به واقع بهار شیراز مدهوش‌کننده است. علاوه بر این، هوای شیراز در بهار معتدل و دلپذیر است.

در تابستان شیراز هوایی گرم و در زمستان هوایی سرد و خشک دارد. به همین دلیل همانطور که می‌دانید بهار بهترین فصل سفر به شیراز است. اما یکی از مشکلاتی که در سفر بهاره وجود دارد، این است که اغلب گردشگران و مسافران شیراز همین فصل را انتخاب می‌کنند و به همین دلیل شما با شیرازی شلوغ مواجه خواهید شد. این شلوغی باعث می‌شود که اگر از پیش اقدام به رزرو هتل یا محل اقامت مورد نظر خود نکنید نتوانید در بهار جای خالی مناسب برای ماندن پیدا کنید. پس برای سفر بهاره به شیراز حتماً محل اقامت خود را از قبل انتخاب و رزرو کنید. ابتدا بهترین هتل های شیراز را بشناسید تا دستتان برای انتخاب محل اقامت باز باشد.

انواع هتل در شیراز

تعداد هتل‌ها و اماکن اقامتی در شیراز به حدی زیاد است که این شهر زیبا هرچقدر هم که مهمان و مسافر داشته باشد، باز هم می‌تواند مهمانان بیشتری را در دل خود جا دهد. عمده مکان‌های اقامتی در شیراز به چند دسته تقسیم می‌شوند: هتل های سنتی، هتل های پنج ستاره شیراز، هتل های سه ستاره، هتل آپارتمان، هتل های لوکس، خانه‌های تاریخی و سوئیت. پیش از انتخاب و رزرو مکان اقامت خود باید بدانید که دنبال چجور جایی هستید. برای پیدا کردن انتخاب مناسب ابتدای بودجه خود را مدنظر قرار دهید.

اگر بودجه‌تان محدود است بالتبع سراغ هتل های لوکس شیراز نخواهید رفت. اما اگر محدودیتی در بودجه ندارید با رفتن به سایت هتل‌ها امکانات منطبق با سلیقه‌تان را انتخاب کنید. بسیاری از توریست‌های خارجی هتل های سنتی شیراز را انتخاب می‌کنند تا زندگی کردن در فضاهای سنتی شیراز را در اقامت خود تجربه کنند. ما در تهیه لیست بهترین‌ هتل های شیراز سعی کرده‌ایم تنوعی از بهترین هتل های شیراز را پیش رویتان قرار دهیم.

هتل بزرگ شیراز

هتل پنج ستاره‌ی بزرگ شیراز که در سال ۱۳۹۲ به بهره‌برداری رسیده یکی از بهترین هتل های شیراز است که با زیربنایی در حدود ۴۰ هزار متر مربع سالانه مهمان‌ها و مسافران زیادی را در دل خود جا می‌دهد. هتل بزرگ شیراز ۱۴ طبقه و ۱۵۸ اتاق دارد و در طبقات هفتم تا دوازدهم آن انواع امکانات اقامتی مانند استخر، سونا، جکوزی، باشگاه بدنسازی، بیلیارد و صخره نوردی قرار دارد که در ساعات ۸:۰۰ الی ۱۴:۰۰ و ۱۵:۰۰ الی ۱۸:۰۰ استفاده از آن‌ها برای مسافران رایگان می‌باشد.

هتل بزرگ شیراز بر روی کوه‌های شمال شرقی شیراز قرار دارد، به همین دلیل به آن هتل دروازه قرآن هم می‌گویند و در صورت اقامت در هتل بزرگ شیراز شما با طی کردن چند دقیقه می‌توانید از آرامگاه خواجوی کرمانی و دروازه قرآن هم دیدن کنید. 

هتل زندیه

هتل زندیه یکی از هتل های لوکس و پنج ‌ستاره شیراز به حساب می‌آید که در سال ۱۳۹۴ افتتاح شد. هتل زندیه با معماری سنتی آن و با چشم‌انداز زیبایی که از شهر شیراز پیش روی مسافران قرار می‌دهد نظر بسیاری از توریست‌ها را به خود جلب می‌کند و در لیست بهترین هتل های شیراز قرار می‌گیرد. دسترسی آسان این هتل به اماکن گردشی نظیر ارگ کریمخان و موزه پارس و… یکی از ویژگی‌های این هتل به حساب می‌آید.

این هتل سنتی سه طبقه و ۷۵ اتاق دارد و امکانات اقامتی آن از جمله باشگاه بدنسازی و استخر و سونا و جکوزی و حمام سنتی ایرانی و غرفه فروش و نمایش صنایع دستی و انواع رستوران‌های سنتی و فرنگی باعث شده که هتل زندیه یکی از بهترین انتخاب‌های همیشگی مسافران و توریست‌ها باشد.

هتل چمران شیراز

یکی دیگر از بهترین هتل های شیراز هتل پنج ستاره چمران است که از تأسیس آن در سال ۱۳۸۹ بیش از ۱۱ سال نمی‌گذرد. هتل چمران سی طبقه دارد که در ۱۶ طبقه آن ۲۵۰ اتاق برای اقامت مسافران در نظر گرفته شده. هتل چمران امکاناتی نظیر باشگاه بدنسازی و استخر دارد اما سونا و جکوزی ندارد و به دلیل قرار گرفتن در یکی از بهترین خیابان‌های شیراز یعنی بلوار چمران، اغلب اتاق‌های آن دارای منظره‌ی بسیار زیبا و دل‌انگیزی از شهر شیراز هستند.

یکی دیگر از ویژگی‌های هتل چمران دسترس‌پذیری ساده آن به اکثر اماکن گردشگری شیراز است. به طوری که فاصله آن تا ارگ کریم‌خانی، شاه‌چراغ، حافظیه، مسجد وکیل، بازار وکیل و باغ عفیف‌آباد با ماشین تنها ۱۳ دقیقه است و برای رسیدن به باغ ارم نیز تنها کافی ست در حدود ۵ دقیقه‌ با ماشین طی کنید.

هتل همای شیراز

هتل همای شیراز یکی از هتل های قدیمی شیراز و از بهترین هتل های شیراز است که از سال ۱۳۵۰ پذیرای مسافران ایرانی و خارجی بوده و عضو مجموعه هتل های بین‌المللی هماست که شعب مختلفی در سراسر ایران دارند. هتل هما در کنار پارک آزادی که یکی از بزرگترین و زیباترین پارک‌های شیراز است قرار گرفته و اکثر اتاق‌های هتل چشم‌انداز زیبایی به روی باغ پرگل آزادی دارند.

هتل هما در هشت طبقه ۲۱۲ اتاق و ۲۲ سوئیت را در اختیار مسافران قرار می‌دهد و دارای مجموعه ورزشی، استخر، سونا و جکوزی رایگان است که برای استفاده از آن مسافران باید از زمانبندی فصلی هتل اطلاع حاصل کنند.

هتل پارس شیراز

هتل پارس شیراز یکی از هتل‌های ۴ ستاره شیراز است که به دلیل ارائه امکانات و خدمات بسیار عالی به مسافران یکی از پرطرفدارترین و بهترین هتل‌های شیراز در میان گردشگران است. هتل پارس از سال ۱۳۸۱ در خیابان کریم‌خان افتتاح شده است و دارای دو برج ۱۳ طبقه‌ای ست که در مجموع ۱۸۸ اتاق، ۲۷ سوئیت و ۲ دستگاه آپارتمان مجزا را برای استفاده در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

هتل پارس تمامی امکانات و سرویس های رفاهی لازم مانند باشگاه ورزشی، استخر، سونا و جکوزی، سالن ماساژ و انواع رستوران‌های سنتی و فرنگی(لیست بهترین رستوران های شیراز)، کافی شاپ و… را در یکی از بهترین مناطق شیراز با چشم‌اندازی زیبا از شهر به مشتریان خود ارائه می‌دهد. استفاده از باشگاه و مجموعه آبی هتل از ساعت ۹:۰۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۵:۰۰ الی ۲۱:۰۰ برای مهمانان بالای ۹ سال هتل رایگان است. این هتل دسترسی بسیار راحتی به اماکن گردشی شیراز دارد. فاصله آن تا ارگ و مجموعه کریمخان، آرامگاه شاه‌چراغ و حافظیه تنها بین ۹ تا ۱۱ دقیقه با ماشین است.

هتل الیزه شیراز

هتل الیزه شیراز که در خیابان معالی‌آباد قرار گرفته یکی از بهترین هتل‌های شیراز است که امتیاز چهار ستاره را از آن خود کرده است. این هتل دارای باشگاه ورزشی، استخر، سونا و جکوزی و ماساژ نیز می‌باشد که خدمات آن برای مهمانان هتل با تخفیفی ویژه در دسترس است. این هتل دسترسی بسیار آسانی به مراکز گردشی مرکز شهر دارد و برای رسیدن به ایستگاه مترو شیراز نیز تنها کافی ست پنج دقیقه پیاده‌روی کنید.

اگر قصد رسیدن به مجموعه ارگ کریمخان و دیگر اماکن گردشی نزدیک به آن را دارید باید در حدود ۲۰ دقیقه مسافت را با ماشین طی کنید.

ستاره‌های یک هتل نشان‌دهنده چیست؟

همانطور که می‌دانید وقتی می‌خواهیم صحبت از درجه‌ی خوب بودن یک هتل بکنیم از ستاره‌های آن اسم می‌بریم. همه ما می‌دانیم که یک هتل پنج ستاره هتلی خوب است. اما این ستاره‌های به چه معنا هستند؟ هتل پنج‌ستاره چه امکانات و امتیازاتی دارد که یک هتل تک ستاره ندارد. این سیستم امتیازدهی و ستاره‌بندی هتل‌ها اولین بار در سال ۱۹۷۹ در سوئیس انجام شد و بعد از آن در آلمان به صورت یک قانون تدوین شد و اکثر کشورهای اروپایی از آن قانون و سیستم امتیازدهی تبعیت کردند. سیستم امتیازدهی به هتل‌ها در ایران نیز در حالت کلی از همان قانون تبعیت می‌کند، با این تفاوت که قوانین در ایران بومی شده‌اند. به صورت کلی چه در ایران و چه در هرکجای دیگر هتل‌ها برای دریافت ستاره باید از سه منظر مورد بررسی قرار بگیرند:

  • از نظر ساخت و ساز و موقعیت جغرافیایی: مساحت هتل و اتاق‌ها چقدر است؟ در کدام ناحیه از شهر قرار دارد؟ در ساخت آن از چه مصالحی با چه کیفیتی استفاده شده است؟
  • از نظر خدمات: هتل چه خدماتی به مشتریانش ارائه می‌دهد؟ این خدمات هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی مورد بررسی قرار می‌گیرند.
  • از نظر توانمندی ارائه خدمات: این گزینه به تعداد و مهارت نیروهای انسانی که در هتل مشغول به کار هستند برمی‌گردد.

پیدا کردن هتل ارزان

اگر به دنبال هتلی ارزان می‌گردید بهتر است فصل بهار را برای سفرتان انتخاب نکنید. چون در این فصل به دلیل ازدحام مسافر قیمت هتل‌ها هم بیشتر است اما در پائیز قیمت‌ها به میزان قابل قبولی شکسته می‌شود. شما برای پیدا کردن هتل ارزان در شیراز می‌توانید در سایت‌های هتل‌یابی محدوده قیمت خود را انتخاب کنید و از میان گزینه‌های معرفی شده هتل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

برای ادامه برنامه‌ی سفر خود می‌توانید تور مشهد از شیراز را برای سفری هیجان‌انگیز از شیراز به کیش انتخاب کنید.

نکات مهم در هنگام رزرو هتل

بسیاری افراد در هنگام پیدا کردن هتل مورد نظر خود تنها به قیمت آن فکر می‌کنند و هیچ توجهی به موقعیت قرارگیری هتل نمی‌کنند. بعضی اوقات محل قرار گرفتن هتل بیرون از محدوده شهری ست و چنان از دیدنی و مقاصد سفر شما دور است که شما مجبور می‌شوید هزینه و وقت زیادی را نیز صرف رفت و آمدهایتان بکنید. این نکته بالاخص در مورد کلان‌شهری مثل شیراز که ترافیک‌های چندساعته آن دست کمی از تهران ندارد بسیار مهم است. پس در هنگام رزرو به محل هتل و دسترس‌پذیر بودن آن دقت کنید.

هنگام رزرو حتماً صفحه معرفی هتل را بخوانید تا به طور دقیق امکانات هتل انتخاب شده از جمله ترانسفور فرودگاهی آن را بدانید. یک راه خوب برای کسب اطلاعات بیشتر خواندن نظرات کاربران است. با خواندن مجموعه‌ای از نظرات کاربران شما می‌توانید به اجماعی درباره هتل مورد نظرتان برسید.

سخن آخر

با انتخاب تور کیش از شیراز، گردشگران در کلیه اوقات سال می‌توانند سفری منحصر به‌فرد و شگفت‌انگیز را تجربه کنند. مشاهده طلوع طلایی رنگ و غروب سرخ‌فام خورشید در این جزیره مرجانی، شنا کردن در کنار زیباترین ماهی‌های خلیج فارس، مشاهده آهوانی که به‌صورت گروهی در بیشه‌زارهای جزیره جست‌وخیز می‌کنند، خرید از مجهزترین و زیباترین مراکز تجاری ایران، صرف غذا در بهترین رستوران‌ها همراه با موزیک زنده و اجاره لوکس‌ترین و گران‌قیمت‌ترین اتومبیل‌های جهان به‌صورت روزانه همگی از جذاب‌ترین تجربیاتی به حساب می‌آیند که برای یک‌بار هم که شده باید از آن‌ها بهره جست. اگر از دغدغه‌های زندگی روزمره و فشار کار خسته شده‌اید؛ اگر رویای سپری کردن اوقاتی فراموش‌نشدنی را در سر دارید؛ اگر دوست دارید خانواده خود را شگفت‌زده و خوشحال کنید؛ بهتر است همین حالا دست به‌کار شده و یکی از تورهای کیش را رزرو کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدیه

تمامی آن‌چه باید درباره تور مشهد از تبریز بدانید!

تور مشهد از تبریز به دلیل این‌که مشهد یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شهرهای ایران است، مورد توجه و استقبال مسافران قرار گرفته است. کم‌تر کسی را می‌توان یافت که به این شهر زیبا سفر نکرده یا آرزوی گشت‌وگذار در آن را نداشته باشد. وجود بارگاه امام هشتم شیعیان در این شهر از مهم‌ترین عواملی است که سالیانه طیف گسترده‌ای از گردشگران را به این شهر رهسپار می‌کند. این شهر، علاوه بر حرم امام رضا (ع) جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در دل خود جا داده است.

تنوع مکان‌های دیدنی مشهد به‌اندازه‌ای است که کلیه مسافران با هر سن و سلیقه‌ای می‌توانند از آن‌ها بهره برده و خاطرات خوشی را از این شهر به‌یادگار ببرند. در این مطلب، قصد داریم کلیه اطلاعات مربوط به تور مشهد از تبریز را با شما به‌اشتراک بگذاریم. پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

تور مشهد از تبریز با هواپیما

 

تور مشهد از تبریز با هواپیما

تور مشهد از تبریز با هواپیما یکی از محبوب‌ترین تورهای ایران است. علاقه فراوان مردم خونگرم تبریز به سیر و سفر و همچنین، زیبایی‌ها و جاذبه‌های فراوان مشهد از اصلی‌ترین عوامل رونق بخشیدن به این تور است. همان‌طور که می‌دانید، سرعت بالای هواپیما از اصلی‌ترین دلایلی است که تعداد قابل توجهی از گردشگران را جذب این روش مسافرت می‌کند.

با استفاده از تورهای هوایی، مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون کوچک‌ترین زحمتی می‌توانند به مقصد مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. تور هوایی مشهد از تبریز را می‌توان مناسب‌ترین گزینه برای افرادی دانست که کودکان یا سالخوردگان را به‌همراه دارند. این گروه‌های سنی به دلایل گوناگونی نمی‌توانند ساعات و مسیرهای طولانی را تحمل کنند. در عین حال، استفاده از تور هوایی مشهد از تبریز از مناسب‌ترین روش‌های گردشگری برای افراد کم‌توان یا بیمار به حساب می‌آید.

برای بهره‌برداری بهینه از تورها، بهتر است پیش از هر چیز تاریخ سفر، مدت اقامت و همچنین، بودجه مورد نظر خود را تعیین کنید. به این ترتیب، با صرف کم‌ترین زمان ممکن و با مراجعه به وب‌سایت معتبرترین آژانس‌های گردشگری می‌توانید تور هوایی مناسبی را برگزیده و سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

مزایای تور مشهد از تبریز با هواپیما

موارد زیر را می‌توان اصلی‌ترین مزایای تور مشهد از تبریز با هواپیما دانست:

  • سرعت بالا از مهم‌ترین مزایای سفر با هواپیما است. این امر، به‌ویژه برای افرادی اهمیت دارد که فرصت محدودی داشته یا همراه با کودکان، سالخوردگان و بیماران جسمی- حرکتی یا اشخاص کم‌توان مسافرت می‌کنند.
  • امنیت بالا هم یکی دیگر از مزایای سفر با هواپیما به حساب می‌آید. بر اساس تحقیقات، احتمال بروز سوانح هوایی به مراتب کم‌تر از تصادفات جاده‌ای است.
  • از دیگر فواید سفر با تورهای هوایی، می‌توان به حداقل رساندن احتمال خستگی و فرسودگی را برشمرد.
  • امکان استفاده از زمان محدود سفر به بهترین نحو ممکن از دیگر مزایای بهره بردن از تورهای هوایی به حساب می‌آید.
  • برای اغلب مسافران، دسترسی به سرویس بهداشتی تمیز و راحت از بزرگ‌ترین چالش‌های سفر به شمار می‌آید. خوشبختانه، مسافرت با هواپیما می‌تواند در رفع این چالش نیز تاثیرگذار باشد.
  • گردشگران از طریق همراه شدن با تور هوایی مشهد از تبریز می‌توانند هیجان پرواز در آسمان آبی را تجربه کرده و در وقت خود صرفه‌جویی کنند.

تور مشهد از تبریز با قطار

 

تور مشهد از تبریز با قطار

تور مشهد از تبریز با قطار یکی از محبوب‌ترین گزینه‌هایی است که برای علاقه‌مندان به مسافرت‌های زمینی در نظر گرفته شده است. خوشبختانه، این روزها شبکه ریلی ایران مجهز به قطارهای مختلفی است که هر یک امکانات ویژه‌ای را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. اغلب قطارهای کنونی، خدمات خود را در کلاس‌ها و رده‌بندی‌های متنوع به مسافران عرضه می‌کنند. ارائه این خدمات عالی، مسافرت با قطار را به تجربه‌ای لوکس و بسیار راحت تبدیل کرده است.

با استفاده از تور ریلی مشهد از تبریز، گردشگران می‌توانند ساعات شب را به‌همراه خانواده در راحت‌ترین کوپه‌ها سپری کرده و سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنند. صرف غذایی عالی در قطار، بهره‌مندی از خدمات مثال‌زدنی مهمانداران مجرب، دسترسی به سرویس‌های بهداشتی تمیز و راحت و بسیاری موراد دیگر از جمله تجربیاتی است که سفر با قطارهای تبریز-مشهد را دل‌پذیرتر می‌کند.

تور مشهد از تبریز با قطار یکی از بهترین گزینه‌هایی است که خانواده‌های پر جمعیت یا گردشگران گروهی می‌توانند از آن بهره جویند. در طول سفر با قطار، مسافران علاوه بر تماشای مناظر زیبای مسیر می‌توانند در کوپه‌های خود به بازی‌ها و سرگرمی‌های دسته‌جمعی پرداخته و همراه با هم به تماشای فیلم بنشینند.

مزایای تور مشهد از تبریز با قطار

عمده‌ترین مزایای تور مشهد از تبریز با قطار عبارتند از:

  • در اغلب شهرهای ایران، ایستگاه‌های قطار در نقاط مرکزی شهر قرار گرفته‌اند. به این ترتیب، گردشگران پس از پیاده شدن در ایستگاه به‌سادگی و با صرف کم‌ترین هزینه می‌توانند به هتل‌ها، اقامت‌گاه‌ها و حرم امام رضا (ع) دسترسی داشته باشند. این امر، خصوصا برای افرادی حائز اهمیت است که فرصت محدودی را برای گشت‌وگذار در مشهد در اختیار دارند.
  • تجربه یک مسافرت زمینی متمایز با بهره بردن از برترین امکانات را می‌توان از مهم‌ترین مزایای استفاده از تورهای ریلی مشهد از تبریز دانست.
  • گردشگرانی که تور مشهد از تبریز با قطار را برمی‌گزینند به‌راحتی می‌توانند به‌همراه اعضا خانواده یا دوستان نزدیک خود در کوپه‌های ۴ یا ۶ تخته اقامت کرده و خاطراتی فراموش‌نشدنی را تجربه کنند.
  • قطارهای امروزی به پیشرفته‌ترین تجهیزات الکترونیکی و وسایل صوتی و تصویری مجهز هستند. بنابراین، در طول مسیر مسافران می‌توانند اوقات خود را با تماشای فیلم یا گوش کردن به موسیقی سپری کنند.
  • امکان مشاهده مناظر تماشایی مسیر از بهترین ویژگی‌هایی است که سفر زمینی با استفاده از قطار را برای گردشگران دل‌پذیرتر می‌کند.
  • بسیاری از مسافران، عدم دسترسی به سرویس‌های بهداشتی تمیز و راحت را از اصلی‌ترین چالش‌های مسافرت‌های زمینی و ریلی می‌دانند. خوشبختانه، قطارهای کنونی مجهز به تمیزترین سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی هستند.
  • امروزه، دسترسی به اینترنت از مهم‌ترین خواسته‌های گردشگران به حساب می‌آید. خصوصا در هنگام مسافرت با قطار، اغلب مسافران تمایل دارند به انجام کارهای روزانه خود پرداخته و با استفاده از ایمیل یا اپلیکیشن‌های پیام‌رسان به ارسال یا دریافت پیام بپردازند. قطارهای مسیر مشهد-تبریز با اتصال به اینترنت، این نیاز مسافران را هم برطرف می‌کنند.
  • وجود رستوران‌های مجهز در قطارهای امروزی یکی از مهم‌ترین مزایایی است که دسترسی به غذاها و خوراکی‌های خوش‌مزه را در طول مسیر امکان‌پذیر می‌کند.
  • از دیگر فواید سفر با قطار می‌توان به امکان ‌همراه داشتن بار نامحدود اشاره کرد.
  • با توجه به میزان اندک آلودگی ایجاد شده توسط قطار، این وسیله نقلیه را می‌توان از بهترین گزینه‌ها برای دوست‌داران محیط زیست دانست.

تور مشهد از تبریز لحظه‌ای

تور مشهد از تبریز لحظه‌ای یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای افرادی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند چمدان‌ها را بسته و راهی سفر شوند. تورهای لحظه‌ای که از آن‌ها با نام تورهای لحظه آخری نیز یاد می‌شود، سیر و سیاحت در گوشه‌وکنار گیتی را با صرف کم‌ترین هزینه امکان‌پذیر می‌کنند.

اصطلاح تورهای لحظه‌ای به تورهایی اطلاق می‌شود که چند روز یا حتی چند ساعت مانده به حرکت، ظرفیت باقی‌مانده و بسیار محدود خود را با قیمتی به مراتب کم‌تر از نرخ اصلی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. در واقع، این تورها تا واپسین لحظات نتوانسته‌اند ظرفیت مسافران خود را تکمیل کنند. بنابراین، برای جلوگیری از خالی ماندن تور و اجتناب از تحمل هزینه‌های سربار، پایین‌ترین قیمت را به گردشگران اعلام می‌کنند. در مواردی، مشاهده شده که نرخ این تورها تا ۷۰ درصد کم‌تر از قیمت واقعی است.

بنابراین، استفاده از تور مشهد از تبریز لحظه‌ای را می‌توان از مقرون به‌صرفه‌ترین روش‌های مسافرت به این شهر زیارتی-سیاحتی دانست. با مراجعه به وب‌سایت معتبرترین آژانس‌های گردشگری، شما هم می‌توانید از شرایط استثنایی تورهای لحظه آخری بهره‌مند شوید.

مزایای تور مشهد از تبریز لحظه‌ای

از مهم‌ترین مزایای تور مشهد از تبریز لحظه‌ای می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • استفاده از تور لحظه‌ای مشهد از تبریز، تجربه سفری هیچان‌انگیز و پیش‌بینی نشده را برای گردشگران امکان‌پذیر می‌کند. به محض ثبت‌نام در این تور و تکمیل فرآیند پرداخت، مسافران لحظه آخری باید چمدان‌های خود را بسته و عازم سفر شوند. این یکی از بهترین خاطراتی است که برای همیشه در ذهن افراد باقی می‌ماند.
  • مسافران تورهای لحظه‌ای با صرف کم‌ترین هزینه ممکن می‌توانند از امکانات یک مسافرت لوکس و عالی بهره‌مند شوند. این در حالی است که سایر گردشگران با پرداخت مبالغی به مراتب بیش‌تر به امکانات مشابه دسترسی خواهند داشت.

تور مشهد از تبریز با اتوبوس

تور مشهد از تبریز با اتوبوس یکی از پر مخاطب‌ترین روش‌های مسافرت به شهر پهناور و خاطره‌انگیز مشهد است. پایین بودن هزینه‌های سفر از مهم‌ترین عواملی است که استفاده از اتوبوس را در میان اقشار گوناگون محبوب کرده است. خوشبختانه، اتوبوس‌های امروزی از امکانات بسیار بالایی برخوردار بوده و مسافرت زمینی را در راحت‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین حالت ممکن امکان‌پذیر می‌کنند.

کافی است یکی از اتوبوس‌های جدید را با انواع قدیمی‌تر آن مقایسه کنید تا تفاوت چشمگیر نوع صندلی‌ها و خدمات ارائه شده در آن‌ها را دریابید. امروزه، اتوبوس‌های مسیر تبریز-مشهد مجهز به راحت‌ترین صندلی‌هایی هستند که اغلب با صندلی‌های هواپیما مقایسه می‌شوند. وجود زیرپایی از مهم‌ترین مواردی است که در طول مسیر از خستگی طاقت‌فرسای پاهای مسافران جلوگیری می‌کند.

در عین حال، مسافرانی که اتوبوس را به‌عنوان وسیله سفر خود انتخاب کرده‌اند با درخواست از راننده در طول جاده می‌توانند به‌صورت متناوب پیاده شده، بدن خود را کش‌وقوس دهند، مناظر زیبای اطراف را تماشا کنند و هوای تازه را استنشاق کنند. در مسیر تبریز-مشهد، مهماندار اتوبوس با چای و انواع خوراکی‌های خوش‌مزه از گردشگران پذیرایی می‌کند.

علاوه بر این‌ها، خدمه اتوبوس با نمایش فیلم‌های سرگرم‌کننده تلاش می‌کنند خستگی و بی‌حوصلگی ناشی از پیمودن مسیری طولانی را برای مسافران به حداقل برسانند. با وجود این، استفاده از این تور به گردشگرانی که با کودکان، سالخوردگان و بیماران سفر می‌کنند توصیه نمی‌شود.

مزایای تور مشهد از تبریز با اتوبوس

از اصلی‌ترین مزایای تور مشهد از تبریز با اتوبوس می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • مقرون به‌صرفه بودن از مهم‌ترین مزایایی است که محبوبیت استفاده از اتوبوس را در بین گردشگران افزایش داده است. کافی است هزینه‌ تور مشهد از تبریز با اتوبوس را با تورهای هوایی و ریلی مقایسه کنید تا تفاوت قیمت را دریابید. بنابراین، با بهره‌گیری از این تور طیف گسترده‌ای از گردشگران می‌توانند به مشهد مسافرت کرده و حرم امام رضا (ع) را زیارت کنند.
  • در هنگام مسافرت با اتوبوس، گردشگران می‌توانند در نقاط مختلف پیاده شده و از سرویس‌های بهداشتی بین راه بهره جویند. به علاوه، رستوران‌ها و غذاخوری‌های متعددی هم در طول مسیر وجود دارند که با انواع خوراکی‌های خوش‌طعم و نوشیدنی‌های گوارا از مسافران پذیرایی می‌کنند. طعم به‌یادماندنی اغلب غذاهای مسیر تبریز-مشهد برای همیشه در خاطر گردشگران نقش می‌بندد.
  • گردشگرانی که با اتوبوس سفر می‌کنند لازم نیست درباره وزن یا تعدد چمدان‌های خود نگرانی داشته باشند. در واقع، محدودیت خاصی برای حمل بار با اتوبوس در نظر گرفته نشده است. بنابراین، مسافران مشهد با خیال راحت می‌توانند چمدان‌های خود را بسته و کلیه اقلام مورد نیاز خود را به‌همراه داشته باشند.
  • در هنگام سفر با اتوبوس، احتمال مفقود شدن بار مسافران بسیار اندک است. با این حال، توصیه می‌کنیم اشیا گران‌بها و زینتی را داخل چمدان‌ها قرار نداده و تا جای ممکن، آن‌ها را در کیف دستی خود به‌همراه داشته باشید.

تور اقساطی مشهد از تبریز

با توجه به وضعیت اقتصادی، این روزها تور اقساطی مشهد از تبریز به شکل قابل توجهی محبوبیت یافته است. با استفاده از این تور، کلیه کارمندان، بازنشستگان و صاحبان مشاغل کوچک و بزرگ می‌توانند با صرف کم‌ترین هزینه، سفری به‌یادماندنی را تجربه کنند. شرایط بهره‌مندی از امکانات تورهای اقساطی در هر یک از آژانس‌های گردشگری متفاوت است. بنابراین، لازم است مسافران به وب‌سایت معتبرترین مراکز برگزارکننده تورهای مسافرتی مراجعه کرده و ویژگی‌های هر یک را با دیگری مقایسه کنند. با توجه به افزایش بی‌رویه هزینه‌های حمل‌ونقل و قیمت هتل‌ها، بهره‌مندی از مزایای تورهای اقساطی را می‌توان در زمره بهترین روش‌های مسافرت دسته‌بندی کرد.

مزایای تور اقساطی مشهد از تبریز

اصلی‌ترین مزایای تور اقساطی مشهد از تبریز عبارتند از:

  • در هنگام سفر با تورهای اقساطی لازم نیست گردشگران کلیه هزینه‌ها را به‌صورت یک‌جا پرداخت کنند. این از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که مسافرت را برای گروه‌های مختلف مردم با درآمدهای گوناگون امکان‌پذیر می‌کند. به این ترتیب، کلیه افراد بدون نگرانی از تامین کل هزینه‌ها می‌توانند در تاریخ‌های دل‌خواه خود به مشهد سفر کرده و سپس، در طول ماه‌های آتی اقساط این مسافرت فراموش‌نشدنی را پرداخت کنند.
  • تورهای اقساطی، سفر و گشت‌وگذار در گوشه‌وکنار ایران و جهان را برای طیف‌های گوناگون مردم امکان‌پذیر می‌کند. این امر از مهم‌ترین مواردی است که به بالا بردن توان روحی جامعه کمک می‌کند. در واقع، سیر و سیاحت را می‌توان از اصلی‌ترین روش‌های تقویت روحیه و تمدد اعصاب دانست. طبیعتا، دسترسی افراد مختلف به چنین امکاناتی در بهبود شرایط عمومی جوامع نیز تاثیرگذار خواهد بود.

در سفر به مشهد از چه مکان‌هایی بازدید کنیم؟

طبیعتا، اغلب مسافران مشهد در وهله نخست برای زیارت بارگاه امام رضا (ع) به این شهر سفر می‌کنند. با این حال، لازم است بدانید حرم امام هشتم شیعیان تنها نقطه دیدنی این شهر نیست. مشهد یکی از پهناورترین شهرهای ایران و یکی از پر جاذبه‌ترین اماکن گردشگری این کشور به حساب می‌آید. در این شهر، گردشگران بسته به سلیقه خود می‌توانند به مکان‌های تاریخی، پارک‌ها و بوستان‌ها، مراکز تفریحی، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها و همچنین، مراکز فرهنگی مراجعه کنند.

از مهم‌ترین یادگارهای تاریخی این شهر می‌توان به مقبره فردوسی، باغ نادری و حمام مهدی قلی بیک اشاره کرد. این در حالی است که به‌واسطه آب‌وهوای مطبوع این شهر، بسیاری از مسافران مشهد سپری کردن اوقاتی خوش را در دل طبیعت ترجیح می‌دهند. به این افراد توصیه می‌کنیم، بازدید از مجموعه کوهسنگی، پارک طبیعی هفت حوض، بوستان وکیل آباد و چالیدره را از دست ندهند.

برخی از مجهزترین پارک‌های آبی ایران در شهر مشهد قرار گرفته‌اند. بنابراین، خصوصا در فصل‌های گرم سال، مسافران می‌توانند به این پارک‌ها مراجعه کرده و اوقات بسیار خوشی را سپری کنند. بازی و سرگرمی در تفریح‌گاه‌های آبی این شهر یکی از بهترین خاطراتی است که گردشگران مشهد برای همیشه در ذهن خواهند داشت. از شناخته‌شده‌ترین پارک‌های آبی مشهد می‌توان به پارک آبی ایرانیان، سرزمین موج‌های آبی، پارک ساحلی آفتاب و موج‌های خروشان اشاره کرد.

از سوی دیگر، خرید کردن همواره از بهترین بخش‌های سفر به حساب می‌آید. وجود بهترین بازارها و مراکز تجاری در مشهد، تجربه خریدی عالی را برای گردشگران محقق می‌کند. گذشته از همه این‌ها، خوردن غذاهای با کیفیت و رنگارنگ همواره از بزرگ‌ترین لذات سفر بوده است. خوشبختانه، مشهد با در اختیار داشتن برخی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین رستوران‌های ایران می‌تواند یکی از مناسب‌ترین مقاصد گردشگری غذایی به شمار آید. از معروف‌ترین رستوران‌های این شهر می‌توان به برادران کریم مشهد و همچنین، شاندیز اشاره کرد. شاندیز مشهد نام یکی از زیباترین مناطق ییلاقی این شهر است. گردشگران با مراجعه به این منطقه خوش آب‌وهوا می‌توانند خوش‌مزه‌ترین کباب‌ها و شیشلیک‌های دنیا را نوش جان کنند.

در سفر به مشهد، دانه دادن به پرندگان حرم را فراموش نکنید!

دانه دادن به پرندگان حرم یکی از دلنشین‌ترین و منحصر به‌فردترین تجربیات سفر به مشهد به حساب می‌آید. با مراجعه به بارگاه امام رضا (ع)، گردشگران خیل عظیمی از پرندگان را مشاهده می‌کنند که در اطراف گنبد طلایی پرواز کرده و چشم‌اندازی به‌یادماندنی را در پیش چشم بیننده به تصویر می‌کشند. معروف است که خواسته‌ها و دعاهای بسیاری از گردشگران از طریق غذا دادن به پرندگان مقیم حرم برآورده شده است. در نزدیکی این زیارت‌گاه، فروشگاه‌هایی وجود دارند که گندم مورد نیاز برای این کار را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم شما هم لذت دانه دادن به کبوترهای بارگاه امام رضا (ع) را تجربه کنید.

در سفر به مشهد، به‌همراه داشتن لباس گرم را فراموش نکنید!

آب‌وهوای مشهد سرد و خشک و اندکی متغیر است. منظور این است که در گرم‌ترین مواقع سال هم ممکن است مسافران سرمای هوا را در این شهر تجربه کنند. این امر خصوصا در فصل‌های بهار و پاییز می‌تواند برای گردشگران مشکل‌آفرین بوده و موجب سرماخوردگی آن‌ها شود. بنابراین، توصیه می‌کنیم در هنگام سفر به مشهد و بازدید از نقاط دیدنی آن پوشش گرمی را به‌همراه داشته باشید.

هزینه تور مشهد از تبریز

هزینه تور مشهد از تبریز به عوامل گوناگونی بستگی دارد. از آن میان، می‌توان به تاریخ سفر، نوع هتل یا اقامت‌گاه‌، مدت اقامت، نوع تور و برخی موارد دیگر اشاره کرد. برای اطلاع از قیمت تور مشهد-تبریز، پیش از هر چیز لازم است زمان سفر خود را تعیین کنید. قیمت این تور در مواقع مختلف سال متفاوت بوده و با افزایش یا کاهش تقاضا تغییر می‌کند. در فصل‌های شلوغ نظیر تعطیلات نوروز، هزینه سفر به مشهد بالاتر است.

در عین حال، مدت اقامت و نوع هتل هم از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت تور است. طبیعتا، هزینه ۳ شب اقامت در یک هتل ۵ ستاره به مراتب بالاتر از سپری کردن همان مدت در یک هتل ۳ ستاره خواهد بود. بنابراین، در هنگام انتخاب تور لازم است کلیه متغیرها را به‌دقت در نظر داشته و هزینه سفر را با در نظر گرفتن آن‌ها بررسی کنید.

از سوی دیگر، نوع تور از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت است. برای مثال، هزینه سفر با هواپیما به مراتب بیش‌تر از اتوبوس است. این در حالی است که هزینه برخی از خطوط هوایی یا ریلی هم از سایر خطوط بیش‌تر خواهد بود. این امر عمدتا به امکانات و خدمات ارائه شده توسط خطوط مختلف بستگی دارد.

آشنایی با مسیر زمینی مشهد تا تبریز

درواقع دو مسیر اصلی برای راننده‌ها وجود دارد که از شهر تبریز به مشهد برسند. اگر با تور مسافرت می‌کنید و مسیر حرکت اتوبوس برای شما مهم است، پیش از انتخاب تور باید در مورد مسیر حرکت آن آگاه شوید. حال شما می‌توانید تور مشهد از تبریزی را انتخاب کنید که از مسیر دلخواه شما می‌گذرد. البته اگر از ماشین شخصی برای مسافرت به مشهد استفاده می‌کنید، مشکلی برای انتخاب مسیر ندارید. هنگام مسافرت با ماشین باید دقت داشته باشید که از نقشه استفاده کنید و از مسیر اصلی منحرف نشوید.

مسیر بیابانی و جذاب تبریز به مشهد

همان‌طور که ذکر کردیم دو مسیر وجود دارد که شما می‌توانید برای مسافرت به مشهد یکی از آنها را انتخاب کنید. ما مسیر اول را بیابانی می‌نامیم؛ زیرا قسمتی از راه آن در جاده‌ای قرار دارد که بیابان‌های زیبای ایران اطراف آن را احاطه کرده‌اند.

برای اینکه به این مسیر وارد شوید، باید از تبریز به سمت زنجان حرکت کنید. فعلا باید مسیر خود را در میان جاده‌ها و گردنه‌های خیره‌کننده زنجان و کوه‌های شمال غربی بگذرانید. شما در مسیر حرکت خود ابتدا به شهرهای ابهر و تاکستان می‌رسید که همچنان زیبایی و سبزی خاصی دارند. پس از تاکستان به قزوین می‌رسید که یکی از خوش ‌آب ‌و هواترین شهرهای ایران است.

از اینجا به بعد وارد استان البرز می‌شوید؛ ابتدا باید به شهر هشتگرد سپس به کرج بروید. احتمالا کرج آخرین شهر با هوای خنک است که در مسیر خود از آنها عبور می‌کنید. حال باید به سمت تهران، پایتخت ایران حرکت کنید. در ادامه مسیر وارد استان سمنان می‌شوید که یکی از استان‌های کویری ایران است و می‌توان زیبایی آن را با واژه کم‌نظیر توصیف کرد. در استان سمنان باید به ترتیب از شهرهای گرمسار، سمنان، دامغان و شاهرود بگذرید.

رسیدن به شهر نیشابور یعنی شما وارد آخرین شهر، پیش از رسیدن به مشهد شده‌اید و کم‌کم پس از یک مسیر زیبا و طولانی به مقصد می‌رسید. تنها پس از طی کردن چند کیلومتر، به شهر مقدس مشهد وارد می‌شوید. شما در این مسیر حدود ۱۵۱۵ کیلومتر را طی می‌کنید.

مسیر جنگلی تبریز به مشهد

مسیر دومی که گاهی برای تور مشهد از تبریز انتخاب می‌شود، از شمال کشور می‌گذرد. برای آغاز سفر خود باید از تبریز به سمت استان اردبیل حرکت کنید. شما در مسیر خود ابتدا به شهر بستان‌آباد و سپس اردبیل می‌رسید. پس از استان اردبیل به استان گیلان رسیده و مسیر خود را در خط ساحلی دریای خزر ادامه می‌دهید.

شما در ادامه مسیر خود به شهر آستارا که شمالی‌ترین نقطه ایران در خط مرزی با جمهوری آذربایجان است، می‌رسید. تالش و رضوان‌شهر دو شهر دیگری هستند که پیش از رسیدن به بندر انزلی، باید از آنها عبور کنید. در ادامه شهرهای رشت، آستانه‌اشرفیه و لاهیجان سر راه شما قرار دارند. فراموش نکنید که از کلوچه‌های خوشمزه لاهیجان بخرید. با عبور از لنگرود و رودسر، سفر شما در گیلان خاتمه می‌یابد و به مازندران وارد می‌شوید.

در استان مازندران در مسیر خود از شهرهای رامسر و تنکابن عبور کرده و به چالوس می‌رسید. سپس باید از شهرهای زیبای نوشهر، فریدون‌کنار و بابل بگذرید تا به قائم‌شهر و نکا برسید. ورود به گرگان یعنی وارد استان گلستان شده‌اید. اگر به ترتیب از علی‌آباد، بجنورد و قوچان عبور کنید، درنهایت به شهر مشهد می‌رسید. طول این مسیر حدودا ۱۵۳۰ کیلومتر است.

فاصله تبریز تا مشهد هواپیما، خودرو شخصی، قطار

یکی از بهترین روش‌ها برای مسافرت به مشهد، ثبت‌نام در تور هوایی است. شما با حضور در تور مشهد از تبریز می‌توانید از بهترین امکانات و محل اقامت برخوردار شوید. هواپیما بهترین وسیله نقلیه برای طی کردن فواصل طولانی است؛ زیرا در کوتاه‌ترین زمان شما را به مقصد می‌رساند. ازآنجایی‌که خط هوایی تبریز به مشهد و برعکس همیشه دایر است، شما می‌توانید در تورهای هوایی آن ثبت‌نام کرده و زیارتی بدون دغدغه و راحت داشته باشید.

طول مسیر هوایی حرکت از تبریز به مشهد حدود ۸۰۰ کیلومتر است که در یک روز عادی تنها در ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه توسط هواپیما مسافربری طی می‌شود. البته به دلیل اینکه ممکن است طی پرواز آب‌وهوا خوب نباشد، زمان مسافرت شما ممکن است کمی طولانی‌تر شود. درهرصورت انتخاب مسیر هوایی به شما کمک می‌کند خیلی زودتر از روش‌های دیگر به شهر مشهد برسید.

سفر تبریز تا مشهد با خودروی شخصی

همان‌طور که گفتیم دو مسیر برای حرکت شما از تبریز به مشهد وجود دارد. درصورتی‌که تور مشهد از تبریز انتخاب شما نباشد، می‌توانید از خودروی شخصی استفاده کنید. استفاده از ماشین این امکان را برای شما فراهم می‌کند که یکی از دو مسیر ممکن را ترجیح داده و انتخاب کنید. دقت داشته باشید که طول دو مسیر با هم برابر نیست و یکی حدودا ۱۵ کیلومتر از دیگری طولانی‌تر است. اختلاف فاصله سبب می‌شود که زمان رسیدن شما به مقصد از دو مسیر برابر نباشد.

در صورت مسافرت با خودروی شخصی، حدودا ۱۷ ساعت در راه هستید. اگر از مسیر طولانی‌تر حرکت کنید، زمان بیشتری طول می‌کشد تا به مشهد برسید. البته این مدت‌زمان در صورتی صحیح است که شما تنها برای رفع خستگی در بین راه توقف کنید و جهت بازدید از طبیعت و آثار زیبای شهرهای مختلف درجایی توقف نداشته باشید.

به دلیل اینکه مسیر حرکت بسیار طولانی است، توصیه می‌کنیم در بین راه به‌اندازه کافی استراحت داشته باشید تا راننده انرژی لازم برای ادامه دادن مسیر را داشته باشد. البته اگر دو راننده داشته باشید، سپری کردن مسیر پیش رو برای آنها راحت‌تر می‌شود.

بررسی فاصله تبریز تا مشهد با قطار

مسافرت با قطار بسیار راحت است؛ زیرا شما می‌توانید در حین حرکت قطار، در راهرو آن حرکت کنید تا یکجانشینی باعث ایجاد ضعف در پاهای شما نشود. از طرفی به دلیل اینکه می‌توانید از تماشای منظره اطراف مسیر حرکت لذت ببرید، کمتر گذر زمان را احساس می‌کنید. قطار تبریز به مشهد از استان‌های زنجان، قزوین، تهران و سمنان عبور کرده و درنهایت به خراسان رضوی می‌رسد.

با انتخاب قطارهای معمولی برای تور مشهد از تبریز، مسیر مدنظر حدودا در ۲۴ ساعت طی می‌شود. اگر قطار سریع‌السیر را برای مسافرت انتخاب کنید، در بازه زمانی کوتاه‌تری به مشهد می‌رسید. طول مسیر حرکت قطار از تبریز به تهران و برعکس با فاصله آن هنگام مسافرت با خودروی شخصی تفاوت چندانی ندارد.

از تبریز به مشهد با ماشین یا تور؟

اصولا مسافرت از دو بخش اصلی تشکیل‌شده که باید به هرکدام از آنها هزینه و زمان لازم را اختصاص دهید. اولین قسمت هر سفر، نحوه رسیدن به مقصد است؛ شما باید با توجه به بودجه، زمان و معیارهای شخصی خود، روش مناسب را انتخاب کنید. بخش دوم نحوه اقامت در مقصد است؛ محل اقامت (هتل، مسافرخانه و…)، هزینه لازم برای تفریح، خرید سوغاتی (در صورت تمایل) و… از مهم‌ترین خرج‌های شما در مقصد هستند. در ادامه توضیح می‌دهیم که تور مشهد از تبریز بهتر است یا استفاده از خودروی شخصی.

مسافرت به مشهد با ماشین

معمولا هزینه رفت‌وبرگشت به مشهد با ماشین شخصی کمتر است؛ به همین دلیل بودجه بیشتری برای خرید وسیله و خوراکی در بین راه و مقصد دارید. هنگام مسافرت با ماشین شخصی می‌توانید در هر شهر یا مکانی که تمایل دارید، توقف کرده سپس مسیر را ادامه دهید، اما احتمالا راننده خیلی خسته می‌شود. از طرفی پس از رسیدن به مقصد باید زمانی را به پیدا کردن و اجاره محل مناسب برای اقامت اختصاص دهید.

به دلیل برخورداری از وسیله نقلیه شخصی، می‌توانید هر زمان که تمایل داشتید به زیارت حرم امام رضا رفته و از بازار و مکان‌های دیدنی این شهر بازدید کنید. درنهایت به دلیل اینکه حمل برخی وسایل تنها با ماشین شخصی امکان‌پذیر است، شما می‌توانید همه وسایل لازم و موردعلاقه خود را همراه داشته باشید.

فراموش نکنید که در مسافرت با ماشین باید مسیر درست و مناسب را از پیش انتخاب کنید. گاهی انتخاب یک مسیر اشتباه یا رد کردن یک خروجی ممکن است شما را چندین کیلومتر از مسیر اصلی دور کند.

مسافرت به مشهد با تور

هنگامی‌که شما تور مشهد از تبریز را برای مسافرت به این شهر انتخاب می‌کنید، از برخی محدودیت‌ها و مزایا برخوردار می‌شوید. به دلیل اینکه وسیله نقلیه شما یک راننده و کمک‌راننده حرفه‌ای دارد، امنیت شما بیشتر است. ازآنجایی‌که در مسافرت به مشهد به همراه تور شما در طول سفر استراحت می‌کنید، در مشهد به‌راحتی می‌توانید به زیارت حرم امام رضا رفته و از مشاهده دیدنی‌های این شهر زیبا لذت ببرید.

زمانی که تور را برای مسافرت به مشهد انتخاب می‌کنید، یعنی یک مکان مناسب را برای اقامت در شهر مشهد رزرو کرده‌اید. معمولا تورهای مسافرتی یک هتل با امکانات رفاهی مناسب را برای مسافران خود رزرو می‌کنند؛ به همین دلیل احتمالا از محل اقامت خود رضایت خواهید داشت. سرگروه تور بهترین زمان را برای زیارت و بازدید از مکان‌های دیدنی شهر را برای شما انتخاب می‌کند تا بدون هیچ‌گونه مشکلی از دیدن این شهر لذت ببرید. در مسافرت با تور بودجه کمتری برای خرج کردن در شهر مشهد خواهید داشت.

اگر تورهای هوایی را برای سفر به مشهد انتخاب کنید، زمان کوتاهی در مسیر هستید و بیشتر وقت خود را در مشهد مقدس می‌گذرانید. البته این امر مسلم است که مزایای مسافرت به مشهد با تورهای هوایی بسیار بیشتر بوده، اما به پرداخت هزینه بیشتری نیاز دارد.

سخن آخر

با توجه به آن‌چه گفته شد، می‌توان دریافت با استفاده از تور مشهد از تبریز کلیه افراد با هر سن و سلیقه و هر میزان درآمدی می‌توانند به این شهر زیبا سفر کنند. خاطره زیارت و سیاحت در این شهر از فراموش‌نشدنی‌ترین تجربیاتی است که در ذهن افراد به یادگار می‌ماند. توصیه می‌کنیم، تور مورد نظر خود را از معتبرترین آژانس‌های گردشگری تهیه کنید. برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، پیش از نهایی کردن فرآیند ثبت‌نام در تور، حتما به کلیه جزئیات و توضیحات آژانس‌ها توجه کنید. اگر قصد سفر به این شهر خیال‌انگیز را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر چه سریع‌تر برای ثبت‌نام در تور اقدام کنید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدیه

اگر به دنبال پیداکردن فرق گیمبال و استابلایزر به صورت جزئی هستید، باید بگویم که مسیر را از ابتدا به اشتباه آمده‌اید. مقایسه گیمبال و استابلایزر ولتاژ، یک مقایسه خنده‌دار است، چون آنها در دو صنعت کاملاً متفاوت عمل می‌کنند و هیچ ربطی به هم ندارند. با این وجود چیزی که سبب می‌شود گاهی برخی از افراد این دو را با هم اشتباه کنند این است که گیمبال نیز نوعی استابلایزر است، البته از نوع مکانیکی.

کلمه «استابلایزر» به معنای چیزی است که ثبات ایجاد می‌کند، حال این ثبات می‌تواند مکانیکی باشد، شیمیایی باشد و یا ثبات ولتاژ. گیمبال یک استابلایزر مکانیکی است که از لرزش لنز دوربین‌های فیلمبرداری و عکاسی، هنگام گرفتن عکس و فیلم جلوگیری می‌کند (ثبات مکانیکی ایجاد می‌کند)؛ این در حالی است که خرید استابلایزر ولتاژ، جریان الکتریکی را که وارد وسایل برقی می‌شود، ثابت نگه می‌دارد. میتوانید برای خرید استابلایزر اینجا کلیک کنید.

می‌بینید چقدر فرق گیمبال و استابلایزر ساده بود! تنها چیزی که گیمبال و استابلایزر ولتاژ را به هم گره می‌زند، واژه مشترک استابلایزر است. برای این‌که بیشتر متوجه فرق گیمبال و استابلایزر شوید، هر دو این دستگاه‌ها را به طور جداگانه بررسی می‌کنیم. فرق گیمبال و استابلایزر در مفهوم آن‌ها نهفته است.

خرید استابلایزر

گیمبال چیست؟

هنگام عکاسی از سوژه‌های متحرک، پایداری و دامنه حرکت برای جلوگیری از لرزش دست، هنگام عکس گرفتن بسیار مهم است. اینجاست که یک گیمبال به عنوان یک استابلایزر مکانیکی وارد می‌شود.

گیمبال یک تکیه‌گاه چرخشی است که به شما امکان می‌دهد یک شیء را در امتداد یک محور بچرخانید. یک گیمبال 3 محوره مشترک، به دوربینی که روی آن نصب شده است اجازه می‌دهد تا مستقل از حرکت کسی که گیمبال را در دست دارد، باشد. این 3 محور به‌عنوان Pitch، Yaw و Roll شناخته می‌شوند.

محور گام یا شیب (Pitch) به حرکت بالا و پایین یک سوژه اشاره دارد. یک مثال خوب از زمان کار با شیب، زمانی است که می‌خواهید از اجسامی که به پایین می‌افتند، یا سوژه‌ای که از پله‌ها پایین می‌آید عکس بگیرید.

محور انحراف (Yaw) به حرکت چپ به راست اشاره دارد و می‌تواند برای گرفتن اجسام در حال حرکت به صورت افقی استفاده شود.

و محور رول (Roll) امکان گرفتن عکس و فیلم از اشیاء با زوایای خارج از مرکز یا بدون تراز را فراهم می‌کند.

گیمبال‌های 3 محوره تضمین می‌کنند که حرکت دوربین بدون توجه به حرکت شخصی که آن را در دست دارد تثبیت شود، به همین دلیل است که این استابلایزرها برای فیلم‌برداران عالی هستند.

استابلایزر ولتاژ چیست؟

استابلایزر ولتاژ که به آن تثبیت‌کننده ولتاژ هم می‌گویند، وسیله‌ای است که با ثابت نگه‌داشتن ولتاژ ورودی دستگاه‌های حساس، از خرابی آنها جلوگیری می‌کند. این دستگاه را می‌توانید با بهترین قیمت و کیفیت از رویین سیستم بخرید.

جریان ورودی ولتاژ که از برق شهر تأمین می‌شود، معمولاً با نوسان همراه است. این نوسان اگرچه در برخی از مناطق کمتر و در برخی بیشتر است، اما معمولاً نمی‌توان از آن اجتناب کرد. از طرف دیگر هر دستگاه الکتریکی، دارای ولتاژ معینی برای عملکرد است. وقتی ولتاژی که دستگاه با آن تغذیه می‌شود کمتر با بیشتر از این شود و یا مرتباً تغییر کند، عمر دستگاه کم می‌شود. همچنین ممکن است تجهیزات بسوزند. این مشکل در مورد وسایل برقی حساس اهمیت بیشتری دارد.

استابلایزر ولتاژ، جریان ورودی را می‌سنجد؛ اگر در مقایسه با میزان بهینه دستگاه مصرفی کم بود، آن را زیاد می‌کند و اگر زیاد بود آن را کم می‌کند. این سیستم که به آن باک-بوست (کاهش و افزایش) می‌گویند، در انتها یک ولتاژ ثابت را بیرون می‌دهد. این ولتاژی است که برای تغذیه‌کردن دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

برخلاف گیمابال و استابلایزر ولتاژ که هیچ ربطی به هم ندارند، تثبیت‌کننده ولتاز شباهت‌هایی را با یو پی اس دارد. در عین حال فرق استابلایزر با یو پی اس این است که یو پی اس پس از قطعی برق به کار می‌افتند و برای چند ثانیه تا چند دقیقه به دستگاه برق می‌دهد تا شما فرصت کنید آن را به شکل ایمن خاموش کنید، درحالی‌که استابلایزر ولتاژ، فقط جریان را هنگامی که برق وصل است ثابت نگه می‌دارد.

فرق گیمبال و استابلایزر

همان‌طور که گفتیم، فرق گیمبال و استابلایزر از زمین تا آسمان است. گیمبال در صنایع عکاسی و فیلم‌برداری به کار گرفته می‌شود، اما استابلایزر ولتاژ یک وسیله الکتریکی است که برای حفاظت از وسایل برقی استفاده می‌شود.

چیزی که سبب شده این دو شبیه به هم به نظر برسند این است که هر دو «تثبیت‌کننده» و یا به عبارت دیگر «استابلایزر» هستند. گیمبال حرکات مکانیکی دست را تثبیت می‌کند، درحالی‌که تثبیت‌کننده ولتاژ، ولتاژ ورودی به دستگاه را ثابت نگه‌می‌دارد. «استابلایزر بودن» در حقیقت فرق گیمبال و استابلایزر ولتاز و همچنین شباهت آنهاست.

 برخلاف زیادبودن فرق گیمبال و استابلایزر ولتاژ، ثابت‌کننده ولتاژ، شباهت‌هایی را با محافظ برق دارد؛ چون هر دو آنها در حوزه الکتریسیته کاربرد دارند و از وسایل الکتریکی حساس محافظت می‌کنند.

با این حال، تفاوت استابلایزر با محافظ برق این است که محافظ برق از ورود ولتاژهای بالا به دستگاه جلوگیری می‌کند، این ولتاژ را گرفته و به شکل گرما آزاد می‌کند و به این ترتیب از آسیب‌دیدن دستگاه جلوگیری می‌کند. این درحالی است که استابلایزر ولتاژ، با ثبات ولتاژ وودی به دستگاه کاری مهمتر از این را انجام می‌دهد.

جمع بندی

فرق گیمبال و استابلایزر ولتاژ، در صنعت مورد استفاده آنها و همچنین عملکرد این دو دستگاه است. گیمبال در صنعت عکاسی و فیلمبرداری استفاده شده و حرکات دوربین را با ثبات می‌کند و بدین وسیله از لرزش عکس و فیلم جلوگیری می‌کند. این درحالی است که استابلایزر ولتاژ در صنایع الکترونیک کاربرد داشته و ولتاژ ورودی به دستگاه را در محدوده ثابت نگه می‌دارد.

گیمبال و تثبیت‌کننده ولتاژ، تنها در استابیلایزر بودن مشترک هستند، اولی استابیلایزر حرکت است، در حالی‌که دومی استابیلایزر ولتاژ است. استابیلایزر ولتاژ نقش مهمی در جلوگیری از آسیب به دستگاه‌های برقی دارد.

لازم به ذکر است که در صنعت فیلمبرداری و عکاسی، علاوه بر گیمبال، استابیلایزرهای دیگری نیز وجود دارند، اما گیمبال پیشرفته‌ترین نسخه است که بسیار سبک وزن است و کارایی زیادی دارد.



:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 شهريور 1401 | نظرات ()